چگونه حساسیت را کنترل کنیم؟

به گزارش سیناپرس، متخصصان معتقدند برنامه ریزی و انجام یک سری اقدامات پیشگیرانه می تواند خطر ابتلا به آلرژی و آسم را و یا شدت بخشیدن به آن را کاهش دهد. دکتر مارک کوربت (Mark Corbett)، رئیس کالج آمریکایی آلرژی، آسم و ایمونولوژی (ACAAI) در این رابطه می گوید: علاوه بر نگرانی در مورد کووید۱۹، افراد مبتلا به آلرژی و آسم گاهی اوقات یک لایه اضطراب اضافه دارند،زیرا آنها باید همیشه به آلرژی و محرک های آسم فکر کنند که می تواند علائم جدی ایجاد کند. این افراد با کمی آمادگی قبلی، می تواند مطمئن شود که علاوه بر قرار گرفتن در معرض احتمالی کووید ۱۹  از آسیب های آلرژی و آسم، در امان هستند.
گروهی از متخصصان، نکات و اقدامات پیشگریانه ای را برای این افراد توصیه کرده اند که می تواند عامل کمک کننده باشد. به گزارش سینا پرس، این موارد عبارتند از:

*علاوه بر تزریق واکسن یا تقویت کننده کووید۱۹، برای دریافت واکسن آنفولانزا نیز اقدام کنید. آنفولانزا می تواند علائم آسم را شدیدتر کند، بنابراین توصیه می شود هر فردی که آسم دارد واکسن آنفولانزا را دریافت کند.

*بهتر است در مورد استفاده از شمع یا روشن کردن شومینه تجدیدنظر کنید.به گزارش سیناپرس، دود از هر نوعی می تواند برای افراد مبتلا به آسم مشکل ساز باشد. علاوه بر آن، محصولاتی مانند خوشبو کننده‌های هوا، برف مصنوعی و سایر رایحه‌ ها از نظر فنی محرک ‌های آلرژیک نیستند، اما می‌ توانند راه‌های هوایی را که از قبل ملتهب شده‌اند، تحریک کنند.

*غذاها بخش مهمی از عوامل آلرژی زا بوده و می تواند خطرناک باشند. اگر شما یا یکی از اعضای خانواده آلرژی غذایی دارید، سعی کنید از غذاهای مهمانی ها یا رستوران ها، آنها را انتخاب کنید که بر اثر تجربه نشان می دهد خطر افزایش علائم آلرژی را ندارد.

*برخی از افراد به گرده های گل، کپک های ساقه درختان و گرد و غبار حساسیت داشته و این عوامل باعث وخیم تر شدن وضعیت آلرژی آنها می شود بنابراین در صورت داشتن آسم یا آلرژی به این عوامل توجه کرده و حتما استفاده از ماسک را فراموش نکنید. 

*داروهای تجویز شده را پیش از خروج از خانه مصرف کرده یا به همراه داشته باشید و اگر آلرژی یا علائم آسم شما بسیار وخیم به نظر می رسد باید هرچه سریع تر به متخصص آلرژی خود مراجعه کنید.

مترجم: مریم عالمی
منبع: consumer.healthday 
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا