روز حسابدار

  • روز حسابدار

۱۵ آذر هر سال روز حسابدار در ایران است. این روز در گردهمایی ۱۳ آذر ۱۳۸۶ نهادهای حسابداری ایران شامل انجمن حسابداران خبره ایران، جامعه حسابداران رسمی ایران – به عنوان دو انجمن ایرانی عضو آیفک – انجمن حسابداری ایران، انجمن مدیران مالی، و سازمان حسابرسی به این عنوان نام‎گذاری شد.فدراسيون بين المللي حسابداران(IFAC) در سال 2007 و در سي امين سالروز تاسيس خود دومين يكشنبه ماه دسامبر (اواخر آذر) هرسال را به عنوان هفته جهاني حسابداري انتخاب و به تمام اعضاي خود در سراسر جهان پيشنهاد كرده كه در اين هفته با برگزاري مراسم ويژه اي از حسابداران تجليل به عمل آورند و از سوي ديگر حرفه حسابداري و نقش حسابداران را در فعاليتهاي اقتصادي و اجتماعي به عموم بشناسانند.

اين فدراسيون هرسال از دبيركل جوامع حرفه اي عضو براي گردهمايي در يكي از كشورها و به ميزباني انجمن يا جامعه آن كشور دعوت به عمل مي آورد. اين فدراسيون داراي 163 انجمن حرفه اي عضو از 125 كشور جهان است و جمعا حدود 5/2 ميليون نفر از حسابداران را نمايندگي مي كند.

  • بازگشت پایونیر ۳ به زمین

در ۶ دسامبر ۱۹۵۸کاوشگر قمری پایونیر ۳ به فاصله ۱۰۷٫۲۶۹ کیلومتری از زمین رسیده و بازگشت.

  • تولد گونار میردال

گونار میردال متولد ۶ دسامبر ۱۸۹۸ بود.و ی اقتصاددان، جامعه‌شناس و سیاستمدار اهل سوئد است که در سال ۱۹۷۴ به همراه فریدریش آوگوست فون هایک اقتصاددان اتریشی موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد.او ۱۷ مه ۱۹۸۷ در گذشت.

  •  تولد چارلز مارتین هال

چارلز مارتین هال  متولد ۶ دسامبر ۱۸۶۳ بود . وی مهندس و شیمیدان آمریکایی و ابداع‌کننده روش استخراج آلومینیم که با نام فرایند هال شناخته می‌شود. او در سن ۲۳ سالگی این فرایند را ابداع کرد. پیش از ابداع این روش آلومینیم به علت کمیاب بودن از طلا و نقره گران‌تر بود. وی بنیانگذار شرکت آلکوا بود.وی ۲۷ دسامبر ۱۹۱۴ (۵۱ سال)درگذشت.

  • درگذشت سرجان ریچارد نیکلاس استون

سر جان ریچارد نیکلاس استون متولد ۳۰ اوت ۱۹۱۳بود. وی استاد برجسته اهل بریتانیا در علم اقتصاد است که در سال ۱۹۸۴ موفق به دریافت جایزه نوبل در اقتصاد شد. او تحصیلات خود را در دانشگاه کمبریج طی نموده است.او  ۶ دسامبر ۱۹۹۱ درگذشت.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا