عضو هیات علمی پژوهشگاه رنگ جزو دانشمندان برتر دنیا قرار گرفت

بر اساس اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، ۱۵ دانشمند ایرانی در بین برترین پژوهشگران دنیا قرار گرفتند. این پژوهشگران برتر به عنوان هیات‌علمی در دانشگاه‌های تهران، علوم پزشکی تهران، امیرکبیر، صنعتی شاهرود، دانشگاه بقیه الله اعظم، دانشگاه آزاد، محقق اردبیلی، علوم پزشکی مشهد،، تربیت مدرس، علوم پزشکی شهید بهشتی و پژوهشگاه رنگ حضور دارند.

بنا بر اعلام مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری، هر ساله معرفی اسامی پژوهشگران پر استناد توسط کلاریویت انالتیکس و مبتنی بر عملکرد استثنایی آنها در یک یا چند رشته علمی صورت می‌گیرد. در فهرست سال ۲۰۲۱ اسامی ۶ هزار و ۶۰۲ پژوهشگر پر استناد معرفی شده است، تعداد ۲ هزار و ۷۷۴ پژوهشگر در رشته های موضوعی و تعداد ۲ هزار و ۸۲۸ پژوهشگر دیگر در حوزه‌های میان‌رشته‌ای معرفی شده‌اند.

در تحلیل دانشمندان پر استناد سال ۲۰۲۱ مقاله‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته است شامل جدیدترین مقاله‌های منتشر شده‌ای است که در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰ مورد استناد واقع شده و آنگاه در بین یک درصد پژوهشگران برتر بر حسب سال و استنادها در رشته‌های ۲۱ گانه شاخص‌های اساسی علم، رتبه بندی شده اند.

در سال ۲۰۲۱ تعداد ۹ تن از دانشمندان حوزه میان‌رشته‌ای و ۶ دانشمند دیگر در رشته‌های موضوعی جزو دانشمندان یک درصد جهان معرفی شده‌اند، که دکتر بهرام رمضان‌زاده در حوزه میان‌رشته‌ای از پژوهشگاه رنگ، جزو برترین دانشمندان دنیا معرفی شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا