تصویر جدید ۳۶۰ درجه مریخ نورد کنجکاوی منتشر شد

به گزارش سیناپرس، کاوشگر کهنه کار کنجکاوی که ده سال پیش به مریخ پرتاب شد، با استفاده از دوربینی که در انتهای بازوی رباتیک خود قرار داشت، تصاویری جدید از مریخ ثبت کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا، این تصویر پانوراما ماحصل تلفیق ۸۱ عکس جداگانه از سطح مریخ است و این تصاویر برای نخستین بار ساعاتی پیش دراکانت توییتر مریخ نورد کنجکاوی به اشتراک گذاشته شده و در توضیح آن نوشته شد:  ایست! اکنون زمان انداختن سلفی است. به گزارش سیناپرس، من این سلفی ۳۶۰ درجه را با استفاده از تصویرگر لنز دستی مریخ در انتهای بازویم گرفتم.

نقاط دیدنی نشان داده شده در سلفی شامل یک ساختار صخره ای در پشت مریخ نورد است که با عنوان  "Greenheugh Pediment" نامگذاری شده است. در سمت راست این تصویر نیز تپه ای دیده می شود که با عنوان کوه رافائل ناوارو معرفی شده است که یکی از دانشمندان فعال در تیم کنجکاوی محسوب می شد که اوایل امسال درگذشت.
بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی ناسا، این مریخ نورد در حال حاضر به سمت منطقه ماریا گوردون ناچ  در حال حرکت است. ماموریت کنجکاوی توسط آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا در پاسادنا، کالیفرنیا مدیریت می شود. گفتنی است ماه گذشته این مریخ نورد دهمین سالگرد پرتاب خود به مریخ را با ارسال یک کارت پستال تصویری از سیاره سرخ جشن گرفت.

به گزارش سیناپرس، ناسا در نظر دارد تا حدود ۳۰ نمونه از خاک سطح مریخ را در دهه ۲۰۳۰ به زمین بازگرداند، جایی که دانشمندان می توانند تجزیه و تحلیل دقیق تری انجام دهند که ممکن است وجود حیات میکروبی را تایید کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: dailymail

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا