تلفیق قدرت و ظرافت در بنز مای باخ

به گزارش سیناپرس،خودروی جدید مفهومی مرسدس بنز با عنوان پروژه مای باخ (Project Maybach) نامگذاری شده و بر اساس اعلام این شرکت، طرح های این محصول با همکاری ویرژیل آبلو (Virgil Abloh) طراح مد، ساخته و ارائه شده است.

گفته می شود این خودروی مفهومی بر خلاف تمامی محصولات پیشین شرکت مشهور خودروسازی بنز، از یک زبان طراحی جدید استفاده کرده و با الهام از  فضای بیرونی عالی، تمامی نیازهای آینده یک خودرو را ارائه می کند.

پروژه مای باخ با هدف تکرار یک برند سنتی شهری در محیطی کاملاً خارج از جاده و دارای قابلیت طبیعت گردی و فعالیت های آفرود طراحی شده و به عنوان یک کوپه آفرود برقی با باتری های قدرتمند و  دو صندلی معرفی می شود. به گزارش سیناپرس،البته باید به ابعاد بزرگ مای باخ نیز اشاره کرد زیرا به نظر می رسد این خودروی مفهومی با شش متر طول، حدودا ۷۵ سانتی متر طولانی ‌تر از نسخه شاسی بلند کلاس S مرسدس بنز است.
به باور کارشناسان، مای باخ به صورت واضحی به هیچ مدل تولیدی مرسدس شباهت نداشته و تناسبات سنتی این خودروساز را با لاستیک‌های آفرود درشت ترکیب و به تمرکز دوگانه بر توانایی رفتن به هر مسیری در خارج از جاده و در عین خحال ارائه یک خودروی شهری اشاره می ‌کند.

گفتنی است پیش از این و در پائیز امسال، نسخه اولیه خودروی مفهومی جدید مای باخ EQS SUV در مونیخ ارائه شده بود که پیش‌ نمایش دقیق‌ تری از اولین خودروی الکتریکی این بخش را نشان می داد. به گزارش سیناپرس،البته باید به این موضوع نیز اشاره کنیم که در حال حاضر این محصول، یک خودروی صرفا مفهومی بوده و شرکت مرسدس بنز هیچ نشانه ای از قصد تولید انبوه این خودرو را ارائه نکرده است.

متاسفانه هیچ اطلاعاتی از ویژگی های فنی و پیشرانه بنز مای باخ در دسترس نبوده و تنها تصاویر این محصول منتشر شده اند که وجود پنل های خورشیدی روی کاپوت آن سوالات زیادی را برای کارشناسان ایجاد کرده است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا