سویه اومیکرون ممکن است باعث همه‌ گیری مجدد جهانی شود

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی، نوع جدید به شدت جهش یافته ویروس کرونا را به عنوان سویه نگران کننده معرفی کرده است. همچنین مشاهده واکنش های مختلف در سراسر جهان به گونه اومیکرون یادآور روزهای اولیه درگیری جهانی با  ویروس کرونا است.

در همین رابطه، سازمان بهداشت جهانی امیدوار است که ملت ها از اشتباهات اولیه و اعتماد نابجا در تقابل با ویروس کرونا که به طور بالقوه به قیمت جان میلیون ها نفر تمام شد، درس گرفته باشد.

طبق گزارش ها، این سویه جدید با قابلیت انتقال بالا و در زمان تنش شدید جهانی، وارد عرصه شده است.به گزارش سیناپرس، یافته های اولیه کارشناسان نشان می دهد که این نوع ممکن است قابلیت انتقال‌ بیشتری داشته و از واکنش های سیستم ایمنی بدن به راحتی عبور کند. همچنین این احتمال وجود دارد که این گونه  نسبت به واکسیناسیون هم مقاوم بوده و از گونه های پیشین فعال تر باشد.

به گزارش سیناپرس، پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار در آفریقای جنوبی، دانشمندان اکثر کشور های جهان برای آزمایش واکسن کرونا علیه نوع جدید آغاز به فعالیت کردند. اکنون، ده‌ها تیم در سراسر جهان از جمله محققان زمینه های مختلف علمی، در حال آزمایش و ارزیابی تاثیر واکسن ها بر سویه جدید کرونا هستند.
طی این روزها، واکسن‌ها احتمالا به پیشگیری از بیماری ‌های شدید و مرگ کمک می کند، اگرچه ممکن است دُزهای تقویت کننده برای محافظت بیشتر مورد نیاز باشد. با این حال، سازندگان واکسن، در حال آماده شدن برای فرمول جدیدی در واکسن های خود هستند.

طبق گفته کارشناسان و تایید سازمان بهداشت جهانی، تمام کشورها باید به صورت کاملا جدی، در مورد سویه اومیکرون هوشیار بوده و برای مقابله با آن آماده شوند.به گزارش سیناپرس، احتمالاً ظرف چند هفته آینده، درک بهتری از میزان گسترش این سویه و میزان نیاز به واکسن نوع جدید، پیدا خواهیم کرد.

به گزارش سیناپرس، علیرغم محدودیت های اعمال شده، این ویروس در بیش از ۱۲ کشور اروپایی، از جمله بریتانیا، و همچنین استرالیا و هنگ کنگ یافت شده است.

منبع: ntd
مترجم: فاطمه امینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا