گزارش تصویری از دستگاه برداشت آب از هوای آزاد

تبدیل مه و شبنم صبحگاهی به آب خوراکی، یکی از روش هایی که افراد علاقه مند به گشت و گذار در محیط زیست و مکان های طبیعی از آن برای تهیه آب استفاده می کنند. این روش به خصوص در مکان هایی که در آنها آب به سختی به دست می آید، بسیار کارآمد است و در طول قرن ها بسیاری از صحرا نوردان از این روش برای تهیه آب استفاده کرده اند.

حال این روش در زندگی مدرن شهری انسان چندان کاربری نداشته است ولی شرکت IDEO با ارائه یک طرح مفهومی قصد دارد تا از این ساختار برای رفع مشکلات کم آبی استفاده کنند. در این روش، یک دستگاه کوچک به عنوان ابزار جمع آوری مه و در حقیقت بخار آب عمل خواهد کرد و در طی این فرایند با جمع کردن رطوبتی که در هوا وجود دارد می تواند آب خوراکی را از آن جمع آوری کند.

برای این کار نیاز به قرارگیری در زاویه بهینه برای جمع آوری آب، یک امر بدیهی و ضروری محسوب می شود و به همین دلیل نیز دستگاه طراحی شده می تواند به صورت خودکار، این زاویه را تنظیم کند. این دستگاه با قرار گرفتن در زاویه 45 درجه نسبت به جهت وزش باد می تواند به صورت کاملا بهینه، بالاترین میزان رطوبت را به درون خود بکشد. پس از این مرحله، دستگاه داخلی این وسیله می تواند ریز ذرات آب را از درون باد و نسیم های ورودی جدا ساخته و روانه منبع آب این دستگاه کند.

این دستگاه با تقلید از پوسته خارجی یک نوع خاص از سوسک صحرایی طراحی شده است که به این حشره اجازه می دهد تا بتواند آب را در صحرای خشک نامیبیا برای خود از باد تهیه سازد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا