ساخت خانه های فضایی در ماه با چاپگرهای سه بعدی

به گزارش سیناپرس، احمد ماهیل یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت استرالیایی لویتن (Luyten)  خبر از همکاری این شرکت با دانشگاه نیو ساوت ولز به منظور توسعه چاپگرهای سه بعدی با قابلیت ساخت خانه داد. وی در این رابطه گفت: ما کاملاً خوشحال و بسیار مفتخریم که با یکی از دانشگاه های معتبر استرالیا همکاری می کنیم تا ساخت و ساز در ماه را امکان پذیر کنیم. این مشارکت موقعیت استرالیا را در رقابت جهانی فضایی ارتقا می بخشد.

به گفته این پژوهشگر، زمانی که شرکت لویتن چاپگرهای بتنی سه بعدی پیشگامانه خود را توسعه می داد، تلاش می کرد تا ساخت و ساز در جهان را سرعت ببخشد ودر نتیجه این تجربه ارزشمند، اکنون امکان ساخت چاپگر سه بعدی جهت ایجاد سازه های مورد نیاز در ماه فراهم شده است.

گفته می شود این چاپگر سه بعدی ساخته شده برای ساخت و ساز در ماه،  سبک و قدرتمند است. ماهیل در این رابطه گفت: ما این چاپگر را برای فشرده سازی با استفاده از کامپوزیت های سبک وزن متناسب با ساختار آن و قابلیت تطبیق پذیری با فناوری های روباتیک طراحی کرده ایم که این ویژگی ها، چاپگرهای فوق را برای اجرای اهداف حمل و نقل فضایی ایده آل می کند.به گزارش سیناپرس، این چاپگرها را می توان در کمتر از ۳۰ دقیقه راه اندازی کرد.

به گفته ماتیاس هنک هائوسلر، استاد دانشگاه نیو ساوت ولز،  نگرانی اصلی آنها طراحی زیستگاه هایی در ماه با پوسته ای است که از انسان در برابر تشعشعات محافظت می کند.
وی در این رابطه گفت: طراحی محاسباتی اجازه می ‌دهد تا بتوانیم از انسان در برابر تشعشعات خورشیدی و کیهانی را در  پناهگاهی با دیواره هایی به ضخامت۸۰ سانتی‌ متر، محافظت کنیم.

به گزارش سیناپرس، نیاز به داشتن سازه های به اندازه کافی قدرتمند و دارای قابلیت تاب آوری در برابر شهاب ‌سنگ‌ ها و زمین ‌لرزه‌ های ماه باعث می‌ شود که یک مأموریت بسیار پیچیده که به فناوری قابل توجهی نیاز دارد، پیش روی پژوهشگران قرار گیرد.

بر این اساس ابتدا ماه نوردهای ویژه ای، ظرفیت ساختاری مکان مورد نظر روی ماه را ارزیابی خواهند کرد. در همین حال، ماه نوردهای دیگری مصالح ساختمانی محلی را جمع آوری می کنند تا خواص مکانیکی آن را ارزیابی کرده و سپس روبات‌ها اطلاعات را مستقیماً به یک چاپگر سه بعدی می‌ دهند.
سنگ های موجود در سطح ماه به دلیل فراوانی، مصالح ساختمانی اولیه این سازه های چاپ شده خواهند بود. پس از تهیه مواد قابل چاپ سه بعدی، چاپگر شروع به چاپ سازه بر روی سطح ماه می کند. سپس مواد از نازل چاپ عبور داده شده و لایه های سازه را تشکیل می دهند.

مترجم: سامیه خسروی زاده
منبع:  theepochtimes

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا