پاریس گردی با تاکسی های پرنده

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، تاکسی های پرنده موضوع بسیاری از فیلم های علمی و تخیلی بوده اند اما به نظر می رسد این خیال در حال تبدیل شدن به واقعیت است و طبق برنامه قرار است طرفداران بازی های ورزشی المپیک 2024 با این خودروهای پرنده در سطح شهر پاریس گردش کنند.
به گفته مقامات فرانسه، به زودی قرار است نخستین آزمایش تاکسی های هوایی برقی در منطقه ای آزمایشی خارج از پاریس انجام شود. هدف نهایی این کار، ایجاد حداقل دو مسیر پرواز برای کاهش ازدحام در بازی های تابستانی است. حدود 30 سازنده این تاکسی های پرنده، قرار است خودروهای خود را در منطقه آزمایشی Pontoise که در فرودگاه Cormeilles-en-Vexin واقع شده، آزمایش کنند.

این منطقه آزمایشی، اکوسیستم منحصربه فردی را با توجه به در اختیار داشتن محوطه پرواز و پلتفرم آزمایشی مناسب فراهم می کند. به گزارش سیناپرس، این به عنوان یک آزمایش واقعی برای کشف زمینه احتمالات یک هوانوردی نوآورانه با هدف کاهش کربن و توسعه بازار هوانوردی در ارتفاع پایین زیر 3000 متر عمل می کند که تاکنون ناشناخته بوده است. 

در حالی که جزئیات این تاکسی پرنده هنوز مشخص نیست، چند شرکت بزرگ از جمله Volocopter، Airbus، Vertical Aerospace and Ascendance، Lilium و Joby Aviation قرار است بخت خود را در این آزمایش بسنجند. در ماه های آینده هم چند شرکت دیگر به این فهرست اضافه خواهند شد.

این آزمایش های به مدل  سازی پرواز تاکسی های برقی در مقیاس خودرو کمک می کند تا برنامه های نصب و راه اندازی آن در این منطقه پیش بینی و تأیید شود. به گزارش سیناپرس، به دنبال آزمایش های موفق در این منطقه، قرار است دو مسیر هوایی برای تردد طرفداران ورزشی در بازی های المپیک فعال شود.


مسیر اول بین فرودگار هلی کوپتر Issy-les-Moulineaux پاریس و فرودگاه «سنت سیر» است و مسیر دوم هم بین فرودگاه های پاریس- «شارل دوگل» و «لو بورژه» و شهر پاریس است. به گزارش سیناپرس، این خبر زمانی منتشر شد که کمپاننی «هیوندای» طبق برنامه ریزی های خود اعلام کرد که قرار است تا سال 2028 از تاکسی های خودران و پرنده خود رونمایی کند. این خودروها ظرفیت 5 سرنشین را دارند. 

«هیوندای» نخستین بار خبر رونمایی از طرح مفهومی این تاکسی پرنده را سال گذشته در نمایشگاه تجهیزات الکترونیک مصرف در لاس وگاس اعلام کرد. 

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا