تسهیلات ویژه مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران به اهداکنندگان نمونه های زیستی

مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، به منظور دسترسی جامعه علمی کشور به نمونه های زیستی برای انجام تحقیقات و همچنین ارائه خدمات به محققان و مراکز تحقیقاتی و صنعتی کشور و کمک به رشد و توسعه بیوتکنولوژی و حفظ تنوع زیستی در کشور، در هفته پژوهش طرح اهدای نمونه زیستی را برگزار می کند.

 دکتر رضا آذربایجانی معاون علمی و فنی مرکز در خصوص فراخوان و تسهیلات در نظر گرفته شده گفت: این مرکز به مناسبت هفته پژوهش به محققانی که از تاریخ 3 لغایت 18 آذر نمونه های زیستی به مرکز اهدا نمایند و این نمونه ها به تایید مرکز رسیده باشد، ضمن تقدیر در هفته پژوهش، تسهیلات ویژه ایی نیز ارایه می‌کند.

وی افزود:  نمونه های زیستی  اهدایی پس از تایید در بانکهای زیستی مرکز ذخیره می شود . همچنین  به اهدا کننده گواهی به همراه شناسنامه معتبر ارایه می شود.

آذربایجانی نمونه های زیستی قابل اهدا را میکروارگانیسمها مانند باکتری، آرکی، کپک، مخمر و…؛ رده های سلولهای انسانی و جانوری ؛ نمونه های گیاهی مانند بذر و نمونه های هرباریومی؛ نمونه های مولکولی مانند وکتور و میزبان اعلام کرد و افزود: نمونه زیستی که به مرکز اهدا می شود نیاز است که مستندات آن به این مرکز ارسال شود تا توسط بانک زیستی مربوطه مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور محققان می توانند با مراجعه به سایت مرکز فرم اهدای مربوطه را تکمیل نمایند.

 گفتنی است به منظور تقدیر از این عمل اهداکنندگان، امکان استفاده از نمونه های زیستی مرکز تا پنج مرتبه و یا استفاده از خدمات تخصصی که توسط مرکز ارایه می شود تا سقف ده میلیون ریال فراهم شده است، این تسهیلات ویژه فقط به اهداکنندگان نمونه در زمان اعلام شده در فراخوان اختصاص خواهد یافت.

علاقه مندان می‌توانند برای تکمیل فرم اهدا و سایر شرایط به لینک https://b2n.ir/m51169 مراجعه کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا