رونمایی مرسدس بنز از نسخه EQXX

به گزارش سیناپرس، نسخه جدید مرسدس بنز که با نام EQXX به عنوان نمادی از جاه طلبی این شرکت برای ایجاد کارآمد ترین خودرو توصیف می شود، به عنوان یک مطالعه طراحی آینده نگر و به شدت کارآمد پیش نمایش داده شده است که بررسی ویژگی های این خودرو می تواند سرنخ های اصلی در مورد انتظارات از خودروهای تولیدی آینده را ارائه دهد.

شرکت مرسدس همچنین تأیید کرده است که این خودروی الکتریکی با یک بار شارژ می تواند حدود هزار کیلومتر را طی کرده و رتبه مصرف بیش از ۱۰ کیلومتر در هر کیلووات ساعت را هدف قرار داده است. پیش از این، پیشنهاد شده بود که EQXX ، عنوان کلاس جمع ‌و جور این شرکت با طولانی ‌ترین برد الکتریکی و  و بالاترین راندمان در میان تمام خودروی الکتریکی تولید شده‌ در جهان را در اختیار خود داشته باشد.

گفتنی است نمونه اولیه این خودرو در کنفرانس استراتژی سال گذشته شرکت بنز معرفی شده بود.  شرکت مرسدس بر این موضوع تاکید کرد که این افزایش برد مسافتی، صرفاً با استفاده از یک بسته باتری بزرگتر به دست نیامده و واحد مورد استفاده در خودروی EQXX ماحصل فناوری های جدید این شرکت است که آینده دنیای خودروسازی را رقم می زند.

تیم توسعه EQXX شامل متخصصان بخش پیشرانه با عملکرد بالا (HPP) مرسدس بنز است که به پتانسیل عملکرد بالای این خودروی مفهومی اشاره می کند.به گزارش سیناپرس، شفر با تایید تاریخ رونمایی از این محصول جدید گفت: امروز، ما در مجموعه مرسدس بنز  و همچنین کل صنعت خودروسازی باید آینده دنیای خودروسازی را در فناوری خودروهای الکتریکی تصور کنیم.

خودروهای بنزینی  که اکنون با آن سر و کار داریم  محصول ۱۳۰ سال توسعه مستمر یک فناوری مبتنی بر سوخت های فسیلی است و با پیشرفت با خودروهای الکتریکی باید این فناوری را فراموش کرده و  سریع‌ تر به سمت آینده حرکت کنیم.

به گزارش سیناپرس، بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده از سوی مرسدس بنز،  چگالی سلولی بسته باتری این خودرو، ۲۰درصد نسبت به نمونه های EQS افزایش یافته است.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا