سمینار جایگاه آزمایش های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی جنین برگزار می گردد

ارزیابی ژنتیکی پیش از لانه‌گزینی (Preimplantation   Genetic testing)  یک تکنیک‌ پیشرفته ژنتیکی است که با استفاده از آن می‌توان وجود ناهنجاری‌های ژنتیکی را در جنین‌هایی که به روش آی وی اف تشکیل می‌شوند، بررسی کرد.

در واقع استفاده از این تکنیک کمک می‌کند که جنین‌های سالم و بدون ناهنجاری‌های کروموزومی برای انتقال جنین انتخاب شوند و از بروز عوارضی چون شکست لانه‌گزینی یا سقط جنین ناشی از اختلالات کروموزومی جنین و یا تولد نوزادان مبتلا به ناهنجاری‌های کروموزومی پیشگیری شود.

با توجه به اهمیت تولد فرزند سالم برای زوجهایی که از روشهای کمک باروری برای بچه دار شدن استفاده میکنند، و همواره به عنوان یک اصل در مرکز درمان ناباروری ابن سینا مطرح بوده، پژوهشگاه ابن سینا در نظر دارد در تاریخ های ۱۸، ۱۹ و ۲۵ آذرماه سمیناری را تحت عنوان جایگاه آزمایش های ژنتیکی قبل از لانه‌گزینی جنین  در مدیریت و درمان ناباروری برگزار کند.

این وبینار، روزانه از سه امتیاز آموزش مداوم جامعه پزشکی برای گروههای زنان و زایمان، ارولوژی، ژنتیک، بیولوژی تولید مثل، بهداشت باروری و چندین رشته دیگر  برخوردار است.
در این وبینار که سخنرانانی از داخل و خارج کشور در آن حضور دارند و همگی جزو صاحبنظران حوزه درمان ناباروری هستند، ملاحظات بالینی، اندیکاسیونها، محدودیتها ، چالشها ، چشم اندازها و تجربه های بکار گیری تستهای ژنتیکی قبل از لانه گزینی در بیماران به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.
از دیگر بخشهای منحصر به فرد این سمینار که بصورت آنلاین برگزار میشود، معرفی ملاحظات جنین شناسی در روشهای ژنتیکی درمان ناباروری و تکنیک های ژنتیکی تشخیص قبل از لانه گزینی مشتمل بر چالشهای تکنیکی و چشم اندازهای ظهور شیوه های غیر تهاجمی است.

دبیر علمی این سمینار دکتر سعیدرضا غفاری متخصص ژنتیک پزشکی و از اساتید نامدار علم ژنتیک در کشور است و دکتر محمد رضا صادقی جنین‌شناس و رئیس پژوهشگاه و مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، دکتر ملک منصور اقصی فلوشیپ ناباروری و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمد عزتی فلوشیپ ناباروری و مدیر Palo Alto Medical Foundation در آمریکا از جمله سخنرانان برجسته این سمینارند.

 علاقه‌مندان به کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت پژوهشگاه ابن‌سینا به نشانی avicenna.ac.ir مراجعه کنند. امیدواریم که برگزاری این سمینار بتواند موجبات افزایش دانش استفاده از این تکنیکهای نوین را در درمان ناباروری فراهم کند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا