عضویت قطعی پژوهشگاه ابن سینا در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی

به گزارش ایرنا از پژوهشگاه ابن سینا، پس از هشت سال همکاری پژوهشکده نانوبیوتکنولوژی پژوهشگاه ابن سینا با شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بر اساس امتیاز کسب شده در دوره عضویت آزمایشی شبکه جدید این معاونت (شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی) در سه بخش مشتری مداری، کارکرد و همکاری شبکه ای، با عضویت قطعی مجموعه آزمایشگاه های پژوهشگاه ابن سینا در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی موافقت شده است.

پس از تجربه موفق شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو در حوزه مدیریت شبکه ای آزمایشگاه های تحقیقاتی کشور، از ابتدای تیرماه سال 1393 شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی ایران با هدف هم افزایی توانمندی های آزمایشگاهی کشور در همه حوزه های فناوری های پیشرفته و راهبردی، در زیرمجموعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شروع به فعالیت کرده است.

عضویت پژوهشگاه ابن سینا در این شبکه در 2 حوزه آزمایشگاهی فناوری نانو و فناوری زیستی و سلول های بنیادی پذیرفته شده است.

هر آزمایشگاه برای عضو شدن در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی، متعهد می شود طبق دستورالعمل فعالیت در شبکه، عمل کند. در این صورت، شبکه نیز حمایت های خود را طبق دستورالعمل حمایتی که به صورت سالانه مصوب و به مراکز عضو ابلاغ می شود، به این آزمایشگاه ها ارایه می کند.

دکتر محمد مهدی آخوندی رییس پژوهشگاه ابن سینا با اشاره به عضویت قطعی این پژوهشگاه در شبکه آزمایشگاهی فناوری های راهبردی گفت: پژوهشگاه ابن سینا در راستای توسعه تعامل با شبکه های آزمایشگاهی کشور، استفاده بهتر و بیشتر از ظرفیت های تجهیزاتی خود، افزایش بهره وری و تسهیل انتقال دانش و تجارب آزمایشگاهی بین مراکز عضو شبکه فناوری راهبردی، در حال برنامه ریزی تشکیلاتی است تا امکان مدیریت آزمایشگاه های فعال خود در قالب سیستم مدیریت آزمایشگاه مرکزی را فراهم کند.