۷۲ گونه پرنده مهاجر در تالاب میل مغان زمستان‌ را سپری می کنند

به گزارش سیناپرس اردبیل، سعید شهند ۷ آذر در جریان بازدید از تالاب میل مغان و طرح پایش سلامت پرندگان و تالاب در اصلاندوز اظهار کرد: با آغاز فصل سرما پرندگان مهاجر از نیم کره شمالی به ویژه مناطق سیبری برای زمستان‌گذرانی به منطقه معتدل شمال استان سفر می‌کنند تا با حضور در تالاب میل مغان بتوانند از سرما و یخبندان در امان بمانند.

وی تصریح کرد: مساحت تالاب میل مغان ۱۵۰ هکتار است که در این تالاب ۷۲ گونه پرنده مهاجر اعم از قوی فریادکش، بالکان کوچک و بزرگ و سایر گونه‌ها زمستان‌گذرانی خود را انجام داده و اوایل سال آینده این منطقه را ترک می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: امسال پیش‌بینی می‌کنیم بیش از ۳۰ هزار قطعه پرنده اغلب از گونه کمیاب در این تالاب منحصر به فرد حاضر شده تا با همراهی محیط‌بانان و محافظت آنها بتوانند در یک فضای آرام زمستان‌گذرانی کنند.

شهند تلاش محیط‌بانان را در این منطقه با همراهی دامپزشکی در پایش سلامت پرندگان و همچنین تالاب یادآور شد و افزود: سعی بر این است تا از شیوع بیماری‌های خطرناک به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان جلوگیری شده و تالاب میل مغان پرندگان با سلامت و عافیت کامل روزگار سپری کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در کنار این امر، ‌پایش آنلاین آلودگی‌های احتمالی این تالاب انجام می‌شود تا با ارزیابی نهایی و تأیید مسئولان کشوری و بین‌المللی این تالاب در ردیف کنوانسیون رامسر و به عنوان سایت پرنده‌نگاری به ثبت برسد.

شهند بیان کرد: با مهاجرت گونه‌های مختلف پرندگان به این منطقه، گردشگران و مسافران بیشماری با حضور در تالاب میل مغان سعی می‌کنند از زیبایی‌های آن استفاده کرده و تصاویر لازم را تهیه کنند.
 

گزارش از: سمیه درازی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا