بیش از یک هزار نمونه خون بند ناف در اردبیل ذخیره‌ سازی شده است

به گزارش سیناپرس اردبیل، پریسا رضایی، مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی اردبیل  با اعلام این خبر افزود: این دفتر از سال 1386 فعالیت خود را در استان اردبیل آغاز کرده و تاکنون یک هزار و 155 نمونه خون بند ناف نوزاد توسط آن ذخیره‌سازی شده است.

وی اضافه کرد: بند ناف به عنوان یکی از منابع مهم سلول‌های بنیادی در بیشتر مواقع به عنوان زباله، دور ریز می‌شود در حالی که با ذخیره‌ سازی مناسب می‌تواند در درمان بسیاری از بیماری‌ها با منشأ خونی موثر واقع شود.

مسئول دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی اردبیل یادآور شد: تا پایان آبان‌ماه سال جاری 124 نمونه خون بند ناف در استان اردبیل جمع آوری و جهت ذخیره‌سازی به بانک سلول‌های بنیادی رویان در تهران ارسال شده است

رضایی، دیدار با پزشکان متخصص زنان و زایمان و مراکز سونوگرافی استان اردبیل را از برنامه‌های در حال اجرای دفتر نمایندگی بانک سلول‌ های بنیادی خون بند ناف جهاد دانشگاهی اردبیل عنوان و خاطرنشان کرد: این برنامه با هدف معرفی فعالیت‌های و تبیین اهمیت و مزایای خون بند ناف انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این دیدارها، پیام تقدیر و تشکر دکتر مهران اوچی اردبیلی، رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل به خاطر همکاری پزشکان با این نهاد اعلام و لوح تقدیر و هدیه این دفتر تقدیم آنان می‌شود.

رضایی یادآور شد: تاکنون برنامه دیدار با دکتر الهام فیروزی، شبنم جعفری زارع، مریم مرغوب، رکسانا بهرامی، پونه زمانی، خاطره طوبا و سیده  لیلا نعیمی از پزشکان متخصص زنان و زایمان و دکتر شیرین جاهد و سیمین منشاری از  متخصصان رادیولوژی اردبیل اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این دیدارها، پزشکان نیز از همکاری با بانک سلول‌های بنیادی خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان  ابراز رضایت کردند و برای تداوم همکاری های بیشتر قول مساعد دادند.

گفتنی است در حاشیه این دیدار تابلو بانک خون بند ناف رویان جهاددانشگاهی استان اردبیل در مطب پزشکان مذکور نصب گردید.
 

خبرنگار: تقی قاسمی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا