تایید کرونای مثبت ۶۱ مسافر پرواز آفریقای جنوبی به هلند

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش مقامات رسمی هلند، حدود ۶۰۰ مسافر که با  دو پرواز خطوط هوایی این کشور طی  روزهای جمعه و شنبه وارد فرودگاه آمستردام شدند، به دلیل نگرانی در مورد نوع جدید ویروس کرونا مورد آزمایش قرار گرفته و نتیجه تست کرونای ۶۱ نفر از این افراد مثبت بوده است. بر این اساس مسافرانی که نتیجه آزمایش آن ها مثبت باشد در هتلی در نزدیکی فرودگاه قرنطینه خواهند شد.

در حال حاضر نگرانی اصلی مقامات بهداشتی این کشور، ورود گونه جدید و جهش یافته اومیکرون به خاک هلند و اتحادیه اروپا است که می تواند شرایط وخیمی را در پی داشته باشد.

گفتنی است دولت هلند بامداد روز جمعه تمامی سفرهای هوایی از جنوب آفریقا را ممنوع کرده و وزیر بهداشت این کشور نیز تصمیم گرفت مسافرانی که در حال حاضر به هلند وارد می شوند باید در هنگام ورود تحت آزمایش و قرنطینه قرار گیرند.
استفانی نولن، روزنامه نگار نیویورک تایمز، یکی از مسافران این پرواز از ژوهانسبورگ بود آزمایشش منفی اعلام شد. وی در این رابطه طی توییتی نوشت: ما توسط یک اتوبوس به سالنی ویژه هدایت شده و آزمایش های کرونا روی ما انجام شد.
به گزارش سیناپرس،سخنگوی مقامات بهداشتی در هلند اعلام کردند کلیه این نمونه ها به یک بیمارستان پزشکی دانشگاهی ارسال شده و متخصصین در حال تجزیه و تحلیل این نمونه ها هستند تا مشخص شود که آیا سویه جدید در بین مسافران وجود دارد یا خیر.

مترجم: رضوان خندان
منبع: livemint

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا