هشدار چین نسبت به همه گیری جهانی و شدید کرونا

به گزارش سیناپرس ،بر اساس نتایج پژوهش گروهی از ریاضیدانان دانشگاه پکن، برداشته شدن محدودیت های کرونا در شرایط فعلی منطقی نبوده و برای مثال اگر چین با برداشتن محدودیت‌های سفر، سیاست‌های تحمل صفر خود را کنار بگذارد، روزانه با بیش از ۶۳۰ هزار مور جدید ابتلا به کرونا مواجه خواهد شد.
بر اساس گزارشی که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های چین در هفته نامه CDC منتشر کرد، پژوهشگران اعلام کردند که چین نمی تواند محدودیت های سفر را بدون واکسیناسیون کارآمدتر یا ارائه درمان های خاص لغو کند.

در این مطالعات، ریاضیدانان با استفاده از داده‌ های اخذ شده طی تابستان سال جاری در ایالات متحده، بریتانیا، اسپانیا، فرانسه و رژیم اشغالگر قدس، نتایج بالقوه را در صورتی که تاکتیک‌ های کنترل همه‌ گیری را به کار گرفته نشود، ارزیابی کردند.

در این گزارش آمده است که اگر چین استراتژی مقابله با همه گیری ایالات متحده را اتخاذ کند، موارد جدید روزانه به حداقل ۶۳۷ هزار و ۱۷۵ نفر خواهد رسید. بر اساس این مدلسازی پیش بینی شده است که اگر چین همان رویکرد بریتانیا را در پیش بگیرد،  با ۲۷۵ هزار و ۷۹۳ مورد جدید کرونا مواجه شده و درصورت اجرای سیاست های مشابه فرانسه، باید انتظار ابتلای ۴۵۴ هزار و ۱۹۸ نفر به کرونا را طی هر روز داشته باشد.

در این گزارش آمده است؛ تخمین ها احتمال واقعی یک شیوع عظیم را نشان می دهد که تقریباً به طور قطع، بار غیرقابل تحملی را بر سیستم پزشکی تحمیل می کند.به گزارش سیناپرس ، یافته‌های ما هشدار واضحی را ایجاد کرده است که در حال حاضر، ما آماده پذیرش استراتژی‌های بازگشایی نیستیم که صرفاً بر فرضیه مصونیت گله ای ناشی از واکسیناسیون مورد حمایت برخی از کشورهای غربی استوار باشد.
پژوهشگران در این رابطه هشدار دادند که تخمین‌ های آنها بر اساس محاسبات پایه ‌ای است و اگر محدودیت‌ های سفر برداشته شود، به مدل‌های پیچیده‌ تری برای مطالعه تکامل همه‌ گیری نیاز است.
گفتنی است چین سیاست تحمل صفر در قبال کووید-۱۹را حفظ کرده است و می ‌گوید اهمیت مهار موارد محلی در صورت یافتن آنها بیشتر از اختلالات ناشی از تلاش‌ها برای ردیابی، جداسازی و درمان مبتلایان است.
به گزارش سیناپرس ،مقامات بهداشتی چین روز یکشنبه اعلام کردند که ۲۳مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است که نسبت به روز گذشته ۲۵مورد کاهش یافته است.
این هشدار در شرایطی داده می شود که سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز جمعه یک نوع جدید از ویروس جهش یافته کرونا شناسایی شده در آفریقای جنوبی با تعداد زیادی جهش ژنتیکی را به عنوان سویه نگران کننده معرفی کرد که باعث شد برخی کشورها مجددا محدودیت های سفر را اعمال کنند.

منبع: reuters