این گیاه سمی قادر به مهار کامل کووید-۱۹ است

به گزارش  سیناپرس، نتایج مطالعات پیشین نشان می داد که عامل گیاهی موسوم به TG می تواند در برابر تعدادی از ویروس ها موثر باشد. این موضوع به تازگی مجددا بررسی شده و نتایج این مطالعات تأیید می‌ کند که این ماده گیاهی به خوبی قادر به مهار ویروس کرونا است.

در کشت سلولی انجام گرفته روی این ماده، مشخص شد که دوزهای TG استفاده شده قبل از عفونت یا در طول عفونت فعال بوده و توانستند به خوبی انواع سویه های ویروس کرونا را مسدود و مهار کرده و باعث ایجاد یک پاسخ محافظتی گسترده و قدرتمند شوند.
محققان در مقاله منتشر شده در این رابطه می نویسند: یک دوز TG قبل از عفونت به طور موثر همه عفونت های تک متغیره و هر ترکیبی از انواع  عفونت های همزمان را در بیش از ۹۵ درصد مشارکت کنندگان مسدود می کند.به گزارش سیناپرس،  به نظر می‌رسد TG به عنوان یک ضد ویروس میزبان محور، برخی از مکانیسم‌ هایی را که ویروس ‌هایی مانند کرونا در سلول‌ های میزبان ایجاد کرده  تا خودشان را تکثیر و در سراسر بدن پخش کنند، می ‌شکند.

در این گزارش اینگونه عنوان شده است که داده های موجود در باره انواع ویروس های آنفولانزا، ویروس سنسیشیال تنفسی و کرونا ویروس ها، نشان می دهد که TG از ورود ویروس جلوگیری نمی کند، بلکه مسیرهای درون سلولی را برای مهار تکثیر ویروس تحریک می کند.
کینگ شو چانگ (Kin-Chow Chang)، استاد رشته پزشکی مولکولی در دانشگاه ناتینگهام در این رابطه می ‌گوید: ‍‍‍‍پژوهش جدید بینش بهتری در مورد تسلط نوع جهش یافته دلتا ارائه کرده است. گفتنی است در حالی که واکسیناسیون ها خطر ابتلا به کرونا را به شدت کاهش می دهند، اما خطر ابتلا به آن را به طور کامل از بین نبرده والبته، تعداد قابل توجهی از مردم وجود دارند که نمی توانند یا نمی خواهند واکسن کرونا تزریق کنند.

با در نظر گرفتن این موضوع، یافتن درمان‌های جدید برای مدیریت کووید-۱۹اولویت بالایی برای کنترل همه‌ گیری جهانی خواهد بود. به گزارش سیناپرس،پس از نشان دادن اثربخشی این ماده در آزمایشگاه، مرحله بعدی توسعه درمان‌هایی مبتنی بر TG است که البته تا دستیابی به وصول نهایی، زمان می‌برد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی Virulence منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.