این فناوری ارتباطی از تمامی سامانه های موجود ده برابر سریع تر است

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا به تازگی از یک سامانه ارتباطی فوق پیشرفته و بسیار سریع رونمایی کرده است که گفته می شود از این پس تمامی ارتباطات بین ایستگاه فضایی بین المللی و سایر فضانوردان ناسا به لطف این سیستم انجام خواهد شد. گفتنی است تا به امروز، ارتباطات ناسا با فضانوردان ایستگاه فضایی بین‌المللی یا فضانوردان دیگر روی امواج رادیویی برقرار می شد که معمولاً دشوار بوده و یا دائما قطع می ‌شدند.

به لطف این فناوری ارتباطی جدید که از ماه آینده جایگزین سیستم قبلی می شود، ناسا می تواند ۱۰ برابر بهتر با فضانوردان ارتباط برقرار کند. از آنجایی که ناسا قصد دارد در برنامه جدید خود فضانوردان را مجدد و برای دوره طولانی تری به ماه بفرستد نیازمند یک سیستم ارتباط سریع و واضح است. به گزارش سیناپرس، همچنین، سیستم ارتباطات لیزری یا LCRD این امکان را برای فضانوردان فراهم می کند تا تصاویر یا فیلم های بسیار واضح تری را از ماموریت های خود ارسال کنند. تا پیش از این، عکس ها یا فیلم های ارسالی چندان واضح نبودند اما از این پس تصاویر فضایی به صورت رنگی و با وضوح بالا و خیلی سریع مخابره می شوند.

نام کامل این سیستم جدید، نمایش رله ارتباط لیزری یا Laser Communications Relay Demonstration است و همانطور که از نام آن پیداست قادر است انتقال سریع اطلاعات را به وسیله  لیزر انجام دهد.

بر این اساس گفته می شود در آینده، فضانوردان روی ماه یا در سیارات دیگر به دستگاه‌هایی مجهز خواهند شد که از طریق آن اطلاعات را با لیزر به زمین منتقل کرده و به پایگاه های پشتیبانی  ناسا می ‌فرستند.

علاوه بر این مزایای قابل توجه، این ماهواره به دلیل کوچک بودن، فضای کمتری اشغال کرده و راکت های فضا پیمای حامل آن می تواند بسیار راحت تر از زمین بلند و از جو زمین خارج شوند.

به این ترتیب، ناسا گام مهمی در توسعه ارتباطات بین انسان ها در فضا و روی زمین برداشته است. در خاتمه گفتنی است، داشتن شبکه انتقال سریع اطلاعات می تواند منجر به افزایش کیفیت کاوش های فضایی شده و علاوه بر این، فضانوردان به کشف های بیشتری در فضا و سرعت اشتراک بالا با زمین قادر خواهند شد.
به گزارش سیناپرس، گزارش مستقیم این پرتاب از تلویزیون ناسا و شبکه های اجتماعی ناسا و همچنین از سایت بیلی یونیورس (Bailey Universe) پخش خواهد شد.

منبع: bailey-universe