رونمایی BMW از ابر خودروی فوق سرعتی جدید

به گزارش سیناپرس، بخش طراحی موتورهای اسپرت شرکت خودروسازی ب ام و،  پیش ‌نمایش طراحی خودروی مسابقه ‌ای جدید خود با عنوان GT4 را رونمایی و تأیید کرده است که گفته می شود این مدل وارد مرحله آزمایشی شده است. به گفته مدیران ارشد این شرکت آلمانی، تلاش می شود این مرحله آزمایشی در کوتاه ترین زمان ممکن و با حداکثر فشردگی انجام شود.

به اعتقاد کارشناسان، انتظار می‌رود نسخه GT4 بر اساس نمونه های M4 کوپه این شرکت در سال ۲۰۲۲ معرفی شود. در همین راستا و روز گذشته شرکت ب ام و تصویر کامپیوتری از طراحی بیرونی این مدل را در رسانه ‌های اجتماعی خود به اشتراک گذاشت.

این تصویر نشان دهنده طراحی خاص این خودرو با یک اسپویلر بیرونی بزرگ، قوس چرخ های پهن و یک اسپلیتر است. به گفته مقامات این شرکت، نسخه جدید GT4 بر اساس نسل G82 مدل تولیدی M4 ساخته شده و جایگزین نسخه GT4 پیشین خواهد شد که در سال ۲۰۱۸ معرفی شده بود.به گزارش سیناپرس، M4 کنونی با محوریت موتور اسپرت و با همان موتور شش سیلندر توربوشارژ دو قلو مستقیم که در مدل جاده ای این شرکت استفاده می شود، ساخته خواهد شد اما به دلیل محدودیت های مقررات مسابقات اتوموبیل رانی، قدرت کمتری تولید می کند.

در این خودرو به منظور کاهش هر چه بیشتر وزن از درها و کاپوت فیبر کربنی استفاده شده است. از جمله سایر تغییرات ایجاد شده در محصول جدید ب ام و می توان به رول کیج استاندارد فدراسیون جهانی اتوموبیل رانی، سیستم تعلیق مسابقه ای و تنظیم اگزوز با محدودیت کمتر اشاره کرد.

گفتنی است ب ام و M4 از اولین  رقابت رسمی خود در سال ۲۰۱۸ موفقیت های زیادی به دست آورده است و به ۳۳ برد و یک صد عنوان سکو دست یافته و در رده GT4 مسابقات قهرمانی GT بریتانیا نیز برنده شده است.به گزارش سیناپرس، ماشین ‌های مسابقه ‌ای ویژه مشتریان به ‌طور ویژه برای هر راننده ‌ای طراحی می شوند تا افراد بتوانند آن را خریده وو به پیست ببرند.

مترجم: یوسف دراوی زاده
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا