بلک فرایدی و دوشنبه سایبری، آلوده کننده ترین روزهای خرید در سال

به گزارش سیناپرس، فعالان زیست محیطی گروه Extinction Rebellion طی بیانیه ای اعلام کردند که فروش سالانه شرکت آمازون در جمعه سیاه را مختل خواهند کرد. در این بیانیه آمده است که این اقدام برای جلب توجه عموم به شیوه‌های تجاری استثمارگرانه و مخرب زیست ‌محیطی آمازون، نادیده گرفتن حقوق کارگران به نام سود شرکت، و همچنین مخرب بودن جمعه سیاه طراحی شده است.
این گروه خواهان انحلال فروش سالانه این شرکت بوده و درخواست مسئولیت پذیری بیشتر در مورد تغییرات اقلیمی در کره زمین هستند. طبق گزارش ها، معترضان با داشتن پلاکاردهای بزرگی با عبارت هایی چون: آمازون باید خسارت بپردازد و عدالت اقلیمی = عدالت کارگران، ورودی ها و جاده منتهی به ساختمان انبار شرکت آمازون را مسدود کردند. این فعالان محیط زیست، از ساعت ۴ صبح امروز  با در دست داشتن تابلو و شعار به این جاده وارد شده و از مدیران آمازون خواستند نسبت به محیط‌ زیست مسئولیت پذیری بیشتری داشته باشند. طبق گزارش ها، این محاصره بخشی از یک اقدام بین المللی توسط این گروه بود که مجموعا ۱۵ مرکز اجرایی آمازون در بریتانیا، ایالات متحده، آلمان و هلند را هدف قرار داد.
این در حالی است که امروز ده ها و صد ها گروه از این فعالان در اعتراض به فروش جمعه سیاه در سراسر بریتانیا و اروپا به اعتراض خواهند پرداخت. 

به گزارش سیناپرس، همچنین این کارزار در همبستگی با فعالان و کارگران کمپین جهانی "Make Amazon Pay" شکل گرفته و خواستار شرایط کاری بهتر، تعهدات زیست محیطی روشن و پرداخت سهم منصفانه مالیات توسط شرکت آمازون نیز هست.
در این راستا یکی از سخنگویان جنبش Extinction Rebellion گفت: تجارت آمازون نه تنها انتشار کربن زیادی به همراه دارد، بلکه فعالانه به شرکت‌های تولید کننده سوخت فسیلی مانند شل، اکسون و بریتیش پترولیوم کمک می‌کند تا نفت بیشتری را از طریق خدمات وب آمازون استخراج کنند. او همچنین اضافه کرد: آمازون به لابی کردن با دولت ایالات متحده برای مبارزه با قوانین اقلیمی ادامه می دهد و در عین حال به مردم می گوید که به ابتکارات سبز متعهد هستند.

جمعه سیاه و دوشنبه سایبری به عنوان برخی از آلوده ترین روزهای خرید در سال نامگذاری شده اند. در این روز، مشتریان مبالغ هنگفتی را در سرتاسر جهان صرف خرید از برندهای مختلف می کنند به طوریکه گفته شده به دلیل افزایش تولید برای تامین حجم فوق العاده تقاضا، تولید گازهای گلخانه ای بسیار بالا رفته و هزینه هنگفتی را برای زمین به همراه دارد.
مدیران ارشد و سرپرست شرکت آمازون هنوز در این زمینه اظهار نظری نکرده اند.
منبع: edinburghnews

مترجم: سامیه خسروی زاده
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا