کیفیت هوا در وضعیت ناسالم است

همچنین با حاکمیت جو پایدار همراه با عدم وزش باد مؤثر در طول روز نیز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نیست. پیش‌بینی‌ های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز جمعه (۵ آذر ۱۴۰۰) با توجه به سکون جو و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته، در بیشتر مناطق برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس مورد انتظار است.

با حاکمیت جو پایدار همراه با عدم وزش باد مؤثر در طول روز شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد. تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت جمعه و افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و در نتیجه برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را در بیشتر مناطق به‌دنبال خواهد داشت.

با افزایش ناپایداری جوی تا صبح روز شنبه ( ۶ آذر ۱۴۰۰) و احتمال رگبار پراکنده تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود، هرچند با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد را به همراه دارد.

تداوم این شرایط جوی در طی روز تاحدودی پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. شایان ذکر است با افزایش تندی باد تا ساعات پایانی شنبه، کاهش غلظت ذرات معلق و به‌تبع آن برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۲ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۷ است و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا