رونمایی از سریع ترین هواپیمای الکتریکی جهان

به گزارش سیناپرس، بر اساس اعلام شرکت رولزرویس، هواپیمای الکتریکی Spirit of Innovation طی یکی از سه دوره آزمایشی خود در ویلتشایر به حداکثر سرعت ۶۲۳ کیلومتر در ساعت دست یافت که به نظر می رسد یک رکورد جهانی جدید باشد.

گفتنی است این هواپیمای تمام الکتریکی طی مسافت ۳ کیلومتری به حداکثر سرعت مورد نظر دست یافت و البته در طول مسیر ۱۵ کیلومتری خود تنها ۳ کیلومتر را با حداکثر سرعت پیموده و سرعت ثبت شده این هواپیما برای مابقی مسیر، ۵۳۱ کیلومتر در ساعت بود.

بخش هوا فضای شرکت رولز رویس که نهادی مجزا از شرکت سازنده خودرو رولز رویس محسوب می شود در این رابطه اعلام کرد که هواپیمای آن ها بیش از ۲۱۲ کیلومتر در ساعت سریعتر از رکورد قبلی که توسط هواپیمای موسوم به Extra 330 LE Aerobatic که توسط شرکت زیمنس eAircraft در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، حرکت کرد.

این شرکت همچنین ادعا می کند که رکورد سریع ترین صعود به ارتفاع سه هزار متری با هواپیمای الکتریکی را ۶۰ ثانیه نسبت به زمان ثبت شده پیشین که ۲۰۲ ثانیه بود بهبود بخشیده است.

به گزارش سیناپرس، هواپیمای الکتریکی رویزرویس دارای یک باتری ۴۰۰ کیلوواتی با توان خروجی کمی کمتر از ۵۰۰ اسب بخار است. رولزرویس مدعی است این پرقدرت ‌ترین بسته باتری پیشرانه ای است که تا به حال در صنعت هوافضا مونتاژ شده است.

پروازهای آزمایشی این هواپیما توسط فیل اودل خلبان آزمایشی و مدیر این عملیات انجام شد. وی در این رابطه گفت: پرواز با این سرعت‌ باور نکردنی و با یک هواپیمای تمام الکتریکی و شکستن رکورد جهانی یک اتفاق هیجان انگیز و رویدادی مهم محسوب می شود. این آزمایش،  نقطه برجسته دوران حرفه ای من بوده و یک دستاورد باورنکردنی برای کل تیم است.
وارن ایست، مدیر عامل رولز رویس نیز در این رابطه گفت: به دست آوردن رکورد سرعت هواپیماهای تمام الکتریکی جهان، یک دستاورد فوق العاده برای تیم ACCEL و رولز رویس است.
به دنبال تمرکز جهان بر کاهش آلاینده های جوی و جلوگیری از تغییرات اقلیمی، این نقطه عطف دیگری است که به تحقق این امر  کمک و از جاه ‌طلبی‌ های ما برای ارائه پیشرفت‌ های فناوری که جامعه برای کربن‌ زدایی حمل ‌و نقل در هوا، زمین و دریا نیاز دارد، حمایت می‌ کند.

به گزارش سیناپرس، رولزرویس داده های خود از این آزمایش و هواپیمای جدیدش را به فدراسیون بین المللی هوانوردی (FAI) و فدراسیون جهانی ورزش های هوایی ارسال کرده است. این شرکت امیدوار است که فدراسیون بین المللی هوانوردی نتایج را به عنوان رکورد های جدید سرعت جهانی در آینده نزدیک رسماً تأیید کند.

مترجم: ناصر پورقدیمی
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا