بیشتر طرفداران افراطی تیم های ورزشی خرافاتی هستند

به گزارش سیناپرس، پژوهشگران در مطالعات جدید خود دریافتند بیشتر طرفداران دو آتشه تیم های ورزشی، باورهای خرافی داشته و مواردی عجیب را در برد و باخت تیمشان دخیل می دانند. بر این اساس مواردی مانند پوشیدن یک پیراهن خاص در هر بازی تیمشان (۵۰درصد) عدم شستشوی آن پیراهن تا پایان فصل (۴۴ درصد) و نشستن در یک مکان خاص هنگام بازی تیم  (۴۲ درصد)،از سوی طرفداران تیم های ورزشی به عنوان مسائل جدی تاثیر گذار در برد و باخت تیم ها معرفی می شود. نکته جالب این که بیشتر این افراد مدعی هستند که خرافاتی نبوده و تنها برخی موارد را در این رابطه باور دارند.

بر این اساس و طبق نظرسنجی انجام شده از ۲۴۰۰ طرفدار جدی تیم های ورزشی که به طور منظم مسابقات تیم های خود را تماشا کرده یا در استادیوم حضور دارند، نشان می‌دهد که ۶۲ درصد آن ها خود را برای باخت تیمشان مقصر می دانند.

بسیاری از آن ‌ها این باخت را به نپوشیدن پیراهن مناسب یا حرکت از نقطه‌ معمول روی مبل در طول بازی مربوط دانسته و جالب تر این که ۳۸ درصد از این افراد  احساس می کنند که یکی از اعضای خانواده آنها بدشانسی می آورد و این باور به حدی قوی است که ۸۴ درصد از این گروه از طرفداران، از آن فرد بدشانس خواسته اند که در هنگام بازی اتاق را ترک کند.

یافته های محققان همچنین حاکی از این موضوع است که ۸۰ درصد طرفداران افراطی تیم های ورزشی بر این باورند که ورزش ‌ها زمانی هیجان ‌انگیزتر هستند که به صورت جمعی و با دیگران تماشا شوند و ۷۱  درصد نیز احساس می کنند که هنگام تماشای بازی با دوستان و اعضای خانواده، بسیار هیجان زده می شوند.

در این میان ۷۴ درصد از مشارکت کنندگان در این نظر سنجی معتقدند تماشا و شرکت در رویدادهای ورزشی با طرفداران رقیب سرگرم کننده تر است.به گزارش سیناپرس، از هر سه نفر دو نفر نیز اعتراف می کنند که عمداً با دوستان خود که از تیم رقیب حمایت می کنند، دشمنی کرده و به اصطلاح کل کل می کنند.

مترجم: نیروانا محمدحسینی
منبع: studyfinds
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا