پروتکل های واکسیناسیون کرونای کودکان باید مشابه بزرگسالان باشد

به گزارش سیناپرس، بیش از دو سال از آغاز همه گیری کرونا گذشته و امروزه علی رغم ارائه واکسن های مختلف علیه این بیماری، هنوز روند مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ متوقف نشده است. به همین دلیل کارشناسان تاکید می کنند که همه گروه های سنی جامعه باید علیه این بیماری واکسینه شده و در نتیجه این سیاست، واکسیناسیونی که از گروه سنی بالای ۸۵ سال شروع شده بود به گروه های ۱۲ ساله و کمتر رسیده است.

از سوی دیگر متاسفانه این موضوع به دلیل عدم وجود پروتکل های واکسیناسیون و فقدان پژوهش های مرتبط، نگرانی های زیادی را بین والدین ایجاد کرده است.

الکساندر گینتزبورگ (Alexander Gintsburg)، مدیر مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا که یکی از شرکت های اصلی سازنده واکسن در روسیه محسوب می شود، امروز پنجشنبه طی بیانیه ای اعلام کرد: پروتکل های واکسیناسیون مجدد کووید ۱۹ در کودکان و نوجوانان باید مطالعه شود، اما تجربه ما نشان می دهد که این پروتکل ها به احتمال زیاد مانند بزرگسالان خواهد بود.

وی در این رابطه تاکید کرد: این موضوع به طور دقیق باید مورد بررسی قرار گیرد. شکی نیست که امروز باید واکسیناسیون همه گروه های سنی را انجام دهیم و بعد فکر کنیم که این واکسیناسیون باید چند بار تکرار شود. به نظر من و بسیاری از همکارانم، نوع و روند واکسیناسیون کودکان و نوجوانان به احتمال زیاد تفاوتی با بزرگسالان نخواهد داشت.

به گفته کارشناسان بهداشت عمومی، واکسیناسیون اضطراری برای رسیدن به مصونیت کامل جامعه به این معنی است که واکسیناسیون مجدد باید در شش ماه پس از واکسیناسیون اولیه یا بهبودی از ابتلا به کرونا انجام شود. 

به گزارش سیناپرس، در حال حاضر برخی واکسن ها مانند فایزر برای افراد زیر ۱۲ سال نیز تایید شده و دنیس لوگونوف معاون مرکز تحقیقات ملی اپیدمیولوژی و میکروبیولوژی گامالیا، روز چهارشنبه در این رابطه گفت که یک واکسن ویژه کرونا برای نوجوانان نیز در روسیه ثبت شده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا