با انجام ورزش سبک روزانه لاغر بمانید

به گزارش سیناپرس، بر کسی پوشیده نیست که حفظ عادات سالم تر مانند رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم، از وزن اضافی جلوگیری می کند با این حال، گاهی اوقات تعیین مقدار لازم ورزش برای حفظ وزن دلخواه دشوار است. محققان موسسه فناوری نروژ (NTNU) می گویند استفاده از هوش فعالیت شخصی (PAI) می تواند به حفظ عادات سالم و کنترل چربی های شکمی شما کمک کند.

در راستای تحقق این موضوع، گروه تحقیقاتی تمرینات قلبی (CERG) در موسسه فناوری نروژ ، به سرپرستی پروفسور اولریک ویسلف، یک استاندارد ورزشی جدید را بر پایه PAI  ایجاد کرده اند. این استاندارد جدید، هر فعالیت قلبی یا تمرینی که منجر به افزایش ضربان قلب فراتر از یک آستانه مشخص می شود را ارزیابی می کند.

استاندارد هوش فعالیت شخصی بر اساس روش مشابه  برخی از سیستم های امتیازی رژیم غذایی، بر اساس میزان و شدت ورزش محاسبه می شود. برای مقایسه، یک جلسه ۲۰ دقیقه ای کاردیو با شدت بالا دو بار در هفته معادل 100 PAI است. به گزارش سیناپرس، این مقدار توصیه شده برای حفظ وزن سالم است. البته کسانی که ورزش متوسط را ترجیح می دهند، می توانند با ۱۰ ساعت پیاده روی در هفته به 100 PAI برسند.

از آنجایی که این اندازه گیری تمرین ترکیبی لازم برای افزایش ضربان قلب است، فرد می تواند تمرینات مختلفی را برای رسیدن به هدف 100 PAI ترکیب کند. به این ترتیب هرچه فعالیت قلبی شدید تر باشد، فرد سریعتر می تواند به هدف خود دست یابد.

پرفسور نومان (Javaid Nauman) از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی درباره موضوع فوق می گوید: پیش از این ما کشف کرده بودیم که 100 PAI در هفته می تواند زندگی طولانی تر و سالم تری را بدون بیماری قلبی عروقی به ما بدهد. مطالعه جدید ما همچنین نشان می دهد که این استاندارد می تواند به افراد در حفظ وزن بدنی سالم کمک کند.

اگرچه نتایج مطالعات فوق  نشان‌ دهنده شانس بیشتر برای کسانی است که به طور منظم ورزش می ‌کنند، اما کسانی که در زمان شروع مطالعه به طور منظم ورزش نمی‌کردند، هنوز با افزایش فعالیت کلی بدنی خود، افزایش وزن کمتری نشان دادند. این نتایج نویدبخش کاهش مشکلات سلامتی ناشی از چاقی است.
به گزارش سیناپرس، شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی  The Lancet Regional Health – Europe منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا