ماسک 1800 ساله سواره نظام رومی کشف شد

به گزارش سیناپرس به نقل از دیلی میل، محققان این ماسک صورت را که متعلق به سواره نظام رومی بوده، حین حفاری یک سازه مستحکم در شهر باستانی «هادریانوپلیس» در «پافلاگونیا» نزدیک «اسکی پازار» امروزی در استان «کارابوک» به دست آورده اند.

باستان شناسان معتقدند که یافته ها نشان دهنده نفوذ امپراطور روم در اوایل قرن سوم پس از میلاد در منطقه است. تصور می شود که شهر «هادریانوپلیس» از قرن اول پیش از میلاد تا قرن هشتم پس از میلاد مسکونی بوده است. 

آنها از سال 2003 در حال حفاری این سایت بوده اند و 14 سازه از جمله دو حمام، دو کلیسا، یک تئاتر، مقبره های صخره ای، طاقچه یادبود، ویلا و میدان، ساختمان مستحکمی که در آن نقاب سواره نظام پیدا شده، کشف کرده اند. به گزارش سیناپرس، محققان تصور می کنند که از روی دیوار مقاوم ساختمان می توان حدس زد که این یک سازه نظامی بوده و این ماسک آهنی حین کاوش در این نقطه کشف شده است.

تاریخچه مناطق داخلی ناحیه غربی دریای سیاه هنوز به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته است. باستان شناسان حین کاوش های خود به داده های مهمی دست یافتند که نشان از حضور امپراطوری روم در این منطقه دارد. آنها تصور می کنند که یک پادگان رومی، یک پایگاه نظامی در «هادریانوپلیس» داشته است. 
روم برنامه ریزی کرده بود تا با ایجاد پایگاه هایی در برابر انواع خطراتی که ممکن است از منطقه دریای سیاه به قلمرو آن برسد، در پایان امپراطوری خود از آنها دفاع کنند. این شهر در آن سال ها یکی از شهرهای نظامی دفاعی بوده است. 

این ماسک متعلق به دوران امپراطوری است به طوری که نمونه های مشابه یافت شده مربوط به قرن سوم پس از میلاد است. حفاری ها در منطقه «هادریانوپلیس» همچنان ادامه دارد. به گزارش سیناپرس، طبق گفته باستان شناسان، یافته های کوچک قرار است به موزه های استان های اطراف منتقل شود در حالی که یافته های بزرگ تر و غیرمنقول در همان محلی که از زیر خاک یافت شده اند، نگهداری می شوند.

مترجم:ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا