مدارس موظف به استقرار و استفاده از شبکه شاد شدند

 «دستورالعمل ضوابط اجرایی استفاده از شبکه آموزشی شاد در مدارس»، از سوی سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

با توجه به مصوبات نهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا مبنی بر الزام وزارت آموزش و پرورش به طراحی و استقرار شبکه دانش آموز و ارائه آموزش‌های غیرحضوری و اجرای کامل برنامه درسی مصوب برای دوره کرونا و همچنین مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و شورای عالی فضای مجازی تحت عنوان «الزامات سامانه‌های الکترونیکی آموزش وپرورش و شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)»، «دستورالعمل ضوابط اجرایی استفاده از شبکه آموزشی شاد در مدارس» برای اجرا تا زمان تمهید مقدمات و زیرساخت‌های لازم برای بازگشایی کامل مدارس و ارائه آموزش‌های حضوری به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

بر اساس این دستورالعمل، در راستای استمرار فعالیت و خدمات رسانی شبکه آموزشی دانش آموز(شاد) در زیست بوم جدید تعلیم و تربیت رسمی عمومی کشور، تمامی مدارس به استثنای مدارسی که بنا به دلایل موجه فنی و با تأیید آموزش و پرورش منطقه امکان دسترسی به سامانه شاد را ندارند، موظف به استقرار و استفاده از این سامانه اختصاصی و ارائه خدمات با کیفیت آموزشی و پرورشی پایه رایگان طبق برنامه رسمی مصوب، به جامعه هدف دانش آموزی خود است.

بر این اساس، معلمان و مربیان، مسئول ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به دانش آموزان در فضای مجازی هستند. انجام وظیفه و ایفای نقش توسط معلمان و مربیان در آموزش های غیرحضوری در سامانه شاد، جزو فعالیت های رسمی (اعم از موظف وغیرموظف) آنان محسوب می شود.

مسئولیت نظارت رصد فعالیت ها و گواهی انجام کارمعلمان، مربیان و عوامل اجرایی ذیربط مدرسه در سامانه شاد به عهده مدیر مدرسه و مسئولیت نظارت، پایش مستقیم و حصول اطمینان از اجرای فرایند رسمی تعلیم وتربیت و ارائه خدمات آموزشی و پرورشی مصوب به دانش آموزان در شرایط تعیین شده مطابق سیاست ها، اهداف و برنامه های ابلاغی وزارت آموزش وپرورش و نیز تطبیق و تأیید عملکرد مدارس با برنامه های مصوب به عهده مدیریت آموزش وپرورش شهرستان /منطقه/ناحیه است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا