سلطان الذاکرین چهره ماندگار جهان اسلام است

به گزارش سیناپرس اردبیل، عبدالله بحرالعلومی دوم آذر در گرامیداشت پنجمین سالگرد درگذشت سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی در محل آرامگاه این شخصیت برجسته عالم مداحی اظهار کرد: سال هاست که خانواده موذن زاده با نوای ملکوتی خود به نشر و گسترش اندیشه های نورانی مکتب اسلام و اهل بیت شهره آفاق هستند و در این بین رسالت عظیم این خانواده انتقال مواریث معنوی و ارزشی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: سلیم موذن زاده که با الهام از پدر و اجداد خود حنجره اش را وقف امام حسین (ع) کرده بود به یک شخصیت فاخر در جهان اسلام و حتی دنیا بدل شده است و قطعا گنجینه عظیمی از آثار ارزشمند او برای همه بشریت به یادگار خواهد ماند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: آنهایی که در دامن ائمه اطهار (ع) به برجستگی های هنری، فرهنگی و مبانی اعتقادی شهرت پیدا کرده اند، همواره سعی بر نشر و گسترش این گنجینه فاخر و عظیم را داشته و تلاششان با نوآوری و خلاقیت در تولید آثار از آنها چهره ای بی بدیل ساخته است.

بحرالعلومی افزود: ماندگاری کار موذن زاده ها در خدمت به اهل بیت (ع) به ویژه مکتب ماندگار عاشوراست که بشریت آزادگی و حریت خود را از این گنجینه معنوی و بی بدیل دارد.

در این مراسم که چهره های فرهنگی و عالم مداحی حضور داشتند یاد و خاطره سلطان الذاکرین سلیم موذن زاده اردبیلی گرامی داشته شد و تعدادی از مداحان به اجرای برنامه پرداختند.

مرحوم سلیم موذن زاده اردبیلی در آذرماه سال 95 و در 80 سالگی بعد از نیم قرن حضور و رونق بخشی به محافل و مجالس حسینی چهره در نقاب خاک کشید تا برای همیشه صدای ماندگار مداحی ها و مرثیه سرایی او به ویژه آهنگ حزین زینب زینب در خاطره ها ماندگار شود.
 

خبرنگار: سمیه درازی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا