تزریق پلاسمای غنی از پلاکت، تأثیری بر بهبود زانودرد ندارد

به گزارش سیناپرس، آرتریت مفصل زانو، افراد زیادی در سرتاسر جهان را تحت تاثیر قرار می دهد و در سال های اخیر تزریق پلاسمای غنی از پلاکت به شکل محبوبی برای درمان مفاصل دردناک توصیه شده است. پلاسمای غنی از پلاکت که از پلاکت های خود بیمار استفاده می کند، مستقیماً به مفصل تزریق می شود و هدف آن کمک به تسکین درد طولانی مدت و بهبود غضروف مفصل است.

اما نتایج یک کارآزمایی بالینی که توسط محققان دانشگاه ملبورن، دانشگاه سیدنی و دانشگاه موناش استرالیا انجام شده، این موضوع را به چالشی اساسی کشیده است.به گزارش سیناپرس، در این تحقیق، که نتایج آن در JAMA به عنوان یکی از معتبرترین مجلات پزشکی جهان منتشر شده است، دانشمندان مجموعه ای از تزریقات سه هفته ای پلاسمای غنی از پلاکت را با تزریق آب نمک به عنوان دارونما مقایسه کرده و پس از پیگیری 12 ماهه بیماران نتیجه گرفتند که این دو، هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته اند.

درواقع نتایج این آزمایش نشان داده که پس از گذشت 12 ماه، هر دو گروه میزان یکسانی از کاهش درد را گزارش کرده اند. به گزارش سیناپرس، مجریان این تحقیق اشاره کرده اند که این نتایج، استفاده از پلاسمای غنی از پلاکت برای افراد مبتلا به استئوآرتریت خفیف تا متوسط زانو را پشتیبانی و تایید نمی کنند.

آن ها به افراد مبتلا به این بیماری توصیه کرده اند از درمان‌هایی مانند ورزش و کاهش وزن برای کمک به مدیریت علائم و بهبود کیفیت زندگی خود استفاده نمایند.

نویسنده: محمدرضا شجاعیه

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا