کادر درمان از محافظ كامل صورت و چشم استفاده کنند

به گزارش سیناپرس، نتیجه پژوهش های موسسه مراقبت های بهداشتی دانشگاه باند (Bond University) استرالیا نشان داد، که استفاده از محافظ چشم، عمدتاً به شکل محافظ صورت، تا حد بسيار زيادی بروز عفونت کرونا را در بین کارکنان بخش مراقبت های بهداشتی کاهش می دهد.  

 تحقیقات قبلی نشان داده بود که ویروس کووید-۱۹ از طریق تماس با گیرنده های سطحی آنزیم مبدل آنژیوتانسین 2 (ACE2) وارد سلول می شود. پژوهش های جدید نشان می دهد که این گیرنده ها در سطوح قرنیه و ملتحمه چشم نیز وجود داشته که می توانند به منزله یک ورودی فعال برای ویروس ها عمل کنند. به گزارش سیناپرس، در واقع، اولین بار در سال ۱۹۱۹ مشخص شد که چشم می تواند مسیری برای انتقال عفونت به بدن باشد.

مطالعات اخیر در میان کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی هند نشان داد که پس از افزودن محافظ صورت به تجهیزات شخصی کادر درمان، هیچ گونه عفونت کووید-۱۹ در بین کارکنان بهداشت ثبت نشد. علاوه بر این، در تحقیقاتی مشابه در چین، مشخص شد ، افرادی که بیش از ۸ ساعت در روز از محافظ صورت و چشم استفاده می کنند بسیار کمتر به ویروس کووید-۱۹ دچار می شوند.

در ادامه این مطالعات، یک تیم از محققان استرالیایی بر آن شدند تا سهم بالقوه محافظت از چشم را در انتقال کووید-۱۹ بررسی کنند. این گروه از پژوهشگران با جستجو در پایگاه‌های وسیع داده ها، سعی در کشف ارتباط استفاده از محافظ چشم، از جمله شیلد و عینک با ابتلا به بیماری کووید-۱۹ داشتند.
از اینرو، پژوهشگران از محافظ های چشمی از جمله شیلد و محافظ های صورت در این تحقیق استفاده کردند. مطالعات انجام شده بر روی کادر درمان در قبا و بعد از استفاده از این محافظ های چشمی نشان داد که بکارگرفتن این ابزارها سهم بسیار بزرگی در کاهش ابتلا به بیماری کرونا دارد. به گزارش سیناپرس، طبق آمارهای ارائه شده در این پژوهش، استفاده از محافظ های چشمی می تواند تا سقف ۹۶ درصد منجر به کاهش خطر ابتلا به این ویروس شود.

در انتها این مطالعات شواهدی قابل اتکایی را که بیانگر تاثیر فوق العاده شیلد ها و عینک ها در برابر ابتلا به ویروس کرونا است، ارائه می‌دهند اما نکته ای که همچنان به صورت معما باقی می ماند این است که آیا وجود محافظ های کامل صورت منجر به کاهش انتقال استنشاقی ویروس کووید-۱۹ شده یا کاهش انتقال چشمی آن را سبب می شود؟

مترجم: سامیه خسروی زاده

منبع: hospitalhealthcare 

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا