پرتاب ماهواره جدید رصد کننده زمین به مدار

به گزارش سیناپرس، بر اساس گزارش رسمی آژانس فضایی چین، روز گذشته عملیات پرتاب ماهواره Gaofen-3 02 توسط یک موشک Long March-4C با موفقیت انجام شده و این ماهواره به مدار  برنامه ریزی شده خود وارد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر اساس اطلاعات فنی منتشر شده در این رابطه، این ماهواره در یک مدار ویژه در ارتفاع ۷۵۵ کیلومتری از سطح زمین فعالیت خواهد کرد.  بر پایه برنامه ریزی های انجام شده، ماهواره Gaofen-3 02  با ماهواره در حال فعالیت Gaofen-3 به صورت شبکه ای متصل خواهد شد تا یک صورت فلکی ماهواره ای را تشکیل داده و پوشش رصد راداری زمینی – دریایی مناسبی را برای دولت چین ایجاد کند. به گفته مقامات رسمی سازمان فضایی چین، این سامانه نظارتی، حرکت کشتی ها و همچنین نظارت بر شرایط اضطراری در دریا و محیط طبیعی خشکی – دریایی را بهبود می ‌بخشد.

به گزارش سیناپرس، البته کاربری این سامانه جدید بسیار بیشتر از موارد فوق بوده و پیش بینی می شود ماهواره Gaofen-3 02 در زمینه های پیشگیری و کاهش بلایای دریایی، نظارت بر محیط زیست دریایی ، حفاظت از محیط زیست، حفاظت و مدیریت منابع آب، کشاورزی و هواشناسی نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

 ماهواره Gaofen-3 02 توسط آکادمی فناوری های فضایی چین و موشک حامل آن توسط آکادمی فناوری پروازهای فضایی شانگهای ساخته شده است. به گزارش سیناپرس، این پرتاب سیصد و نود و هشتمین ماموریت راکت های حامل سری Long March به شمار می رفت. در ادامه می توانید تصاویر رسمی پرتاب این ماهواره را مشاهده کنید.

مترجم: مولود یوسفی
منبع: news.cn

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا