با غول پرنده روس آشنا شوید

به گزارش سیناپرس، آندری بوگینسکی، مدیرعامل شرکت روتورکرافت روسیه  که بخشی از شرکت فناوری دولتی روس تک (Rostec) محسوب می شود، روز گذشته اعلام کرد که مجوز تولید انبوه سنگین ‌ترین بالگرد ترابری نظامی جهان تا پایان سال جاری میلادی، یعنی حدود یک ماه دیگر صادر خواهد شد.
به گفته این مقام ارشد نظامی روسیه، مجموعه فوق در مرحله نهایی دریافت نام O1 برای پیکربندی پایه هلیکوپتر بوده و تنها چند پرواز آزمایشی دیگر باقی مانده است تا بررسی های پروازی این هلیکوپتر به پایان برسد.

به گفته کارشناسان، این هلیکوپتر که با نام  Mi-26T2V  معرفی شده، بزرگترین هلیکوپتر ترابری جهان محسوب می شود. آندری بوگینسکی  در این رابطه گفت:‌ ما انتظار داریم که این پروازها را تا پایان سال انجام داده و ازمایش های مورد نیاز جهت تائید ایمنی بالگرد فوق را به اتمام برسانیم.  ما قبلاً اولین دسته از هلیکوپترهای Mi-26T2V را به نیروهای نظامی روسیه تحویل داده ایم.

به گزارش سیناپرس، هلیکوپتر ارتقا یافته Mi-26T2V اولین پرواز خود را در آگوست ۲۰۱۸ انجام داد. الکسی کریوروچکو معاون وزیر دفاع روسیه در مارس ۲۰۱۹ در این رابطه گفت که این وزارتخانه دست کم ۱۰ فروند از این بالگردها را خریداری خواهد کرد.

Mi-26T2Vیک هلیکوپتر ترابری نظامی با بدنه بسیار بزرگ با ظرفیت بالابری ۲۰ تن است. این غول پرنده روسی مجهز به مجموعه یکپارچه اویونیک NPK90-2V است که عملکرد آن را در روز و شب برای پرواز در حالت کنترل خودکار، رسیدن به یک نقطه از پیش تعیین شده و انجام مانورهای نزدیک به زمین فراهم می کند. گفتنی است این بالگرد ترابری برای استفاده های نظامی نیز آماده بوده و مجموعه سامانه های دفاعی پیشرفته ای از Mi-26T2V در برابر حمله های موشکی و سیستم های پدافندی دفاع هوایی دشمن،  محافظت می کند. در خاتمه باید به این موضوع نیز اشاره کرد که هدایت و کنترل این هلیکوپتر غول پیکر نیازمند پنج نفر خدمه آموزش دیده است.

مترجم: حمید تعالی
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا