شورای پشتیبانی آموزش و پرورش استثنایی در استان‌ ها تشکیل ​​​​​​​شود

 سید جواد حسینی با بیان اینکه تاکنون ۱۳۸ هزار و ۷۴۶ نوآموز پیش دبستانی در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوبت گیری شده اند، افزود: در سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی به دلیل مشکلات سامانه سیدا هنوز از هدف‌گذاری سنجش ۶۰۰ هزار نوآموز عقب هستیم و تاکنون ۲۵.۵ درصد نوآموزان نوبت گیری شده اند.

وی با بیان اینکه نوبت گیری سنجش سلامت جسمانی و  آمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی تا پایان هفته جاری ادامه خواهد داشت، افزود: استان‌های سمنان، ایلام، هرمزگان، همدان، کردستان، لرستان و قم  بالای ۵۰ درصد نوبت‌گیری نوآموزان پیش‌دبستانی در برنامه سنجش را انجام داده اند.

حسینی تصریح کرد: مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در یک هفته باقیمانده تمام ظرفیت های استانی را برای ترغیب والدین و مدیران پیش دبستانی برای ثبت نام در برنامه سنجش به کار گیرند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بر تشکیل شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها و مناطق تاکید کرد و ادامه داد: تاکنون این شورا در سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر  و همچنین شورای منطقه ای در شهرستان کاشمر تشکیل شده است و بقیه استان‌ها نیز تا پایان آذر باید شوراهای استانی و منطقه‌ای را تشکیل دهند.

وی افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها، نقش شورای آموزش‌وپرورش استثنایی را در استان‌ها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰ گانه آموزش‌وپرورش را احیا خواهد کرد.

اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی خرید تجهیزات هوشمند آموزشی

جانشین وزیر آموزش و پرورش در طرح هدایت با بیان اینکه بخشی از اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی خرید تجهیزات هوشمند آموزشی از طریق سازمان نوسازی به استان ها تخصیص یافته است، گفت: مدیران کل استان ها باید پیگیر اعتبار استان خود از طریق نوسازی مدارس و سهم استان ها در تامین این تجهیزات باشند.

توزیع هزار تبلت بین دانش آموزان کم برخوردار

وی افزود: به زودی بیش از هزار تبلت نیز از طریق یک موسسه خیریه بین دانش آموزان کم برخوردار استان ها توزیع خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبارات سنوات ارفاقی صندوق بازنشستگی کشوری پرسنل آموزش و پرورش استثنایی به استان ها ابلاغ شده است.

در طرح هدایت با شعار «هر دانش آموز یک تبلت، هر تبلت یک کلاس مدرسه»، با استفاده از امکانات اداره کل آموزش و پرورش استان ها، مشارکت خیّران و کمک‌های دولتی، ابزارهای کمک آموزشی هوشمند نظیر تبلت و گوشی همراه خریداری و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار می‌گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا