ارتباط اختلالات روانپزشکی با مرگ ناشی از کووید 19

به گزارش سیناپرس اصفهان، محققان چندین پایگاه داده را برای مقالاتی که بین 1 ژانویه 2020 و 5 مارس 2021 منتشر شده بودند، بررسی کردند. این مقالات نتایج بیماری کووید 19 را در بیماران مبتلا به اختلالات روانپزشکی و عدم ابتلا به این اختلالات گزارش کرد.

تجزیه و تحلیل نهایی تقریباً شامل یک و نیم میلیون بیمار مبتلا به کووید 19 می‌شود. بیماران با اختلالاتی مانند اسکیزوفرنی و اختلالات روان‌پریشی، اختلالات دوقطبی و افسردگی، اختلالات اضطراب و استرس، اختلالات مصرف مواد، و ناتوانی ذهنی و اختلالات رشد مورد تجزیه تحلیل قرار گرفتند. محققان همچنین رابطه بین مرگ و میر کووید 19 و استفاده از داروهای ضد روان‌ پریشی، ضد افسردگی و ضد اضطراب را بررسی کردند.

آنها دریافتند که احتمال مرگ ناشی از کووید-19 برای افراد مبتلا به اختلالات روانی، دو برابر شده است. همچنین رابطه بین بیماری‌های روانپزشکی و افزایش مرگ و میر ناشی از کووید-19 در اختلالات روان پریشی و خلقی بسیار قوی بود. اختلالات ناشی از مصرف مواد، بیش از سایر گروه‌ها و با بالاترین احتمال نیاز به بستری شدن در بیمارستان همراه بود. فقط اختلالات اضطرابی و استرس با افزایش مرگ و میر ارتباطی نداشت.

طبق تحقیقات، داروهای ضد روان‌پریشی و داروهای ضد اضطراب هر دو با افزایش مرگ و میر ناشی از کووید 19 مرتبط بود، در حالی که داروهای ضد افسردگی اینگونه نبود.

جالب توجه است که بین داروهای ضد اضطراب و مرگ و میر رابطه وجود دارد، حتی اگر هیچ ارتباطی بین اختلالات اضطرابی و مرگ و میر وجود نداشته باشد. با این حال، داروهای ضد اضطراب برای چندین بیماری روانپزشکی استفاده می‌شود و می‌تواند تأثیر مستقیمی بر تنفس داشته باشد که ممکن است باعث افزایش عوارض در مبتلایان به کووید 19 شود.

منبع: psychology today
مترجم: طیبه جعفری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا