دستور مجدد زارع پور برای بررسی مشکلات اینترنت

 جلسه تکریم و معارفه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی، معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و مشاور وزیر و مجری طرح توسعه خدمات ارتباطات روستایی USO با حضور عیسی زارع پور برگزار شد.

در این جلسه لوح قدردانی و احکام انتصاب حسین فلاح جوشقانی و صادق عباسی شاهکوه به عنوان روسای سابق و جدید سازمان تنظیم مقرارات و ارتباطات رادیویی، مهرداد ترابیان و ایرج روحی به عنوان مشاوران سابق و جدید وزیر و مجریان طرح USO و سید تحسین عادلی مدیرکل سابق دفتر وزارتی و مصطفی اشرف مشاور وزیر و سرپرست جدید دفتر وزارتی توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ و تحویل شد.

عیسی زارع پور در جلسه تکریم و معارفه معاونان و مشاوران جدید این وزارتخانه با تاکید بر لزوم ارتقای جایگاه و نقش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، از رئیس جدید این سازمان خواست تا خدمات، مشکلات و کوتاهی‌های احتمالی اپراتورهای تلفن همراه را ارزیابی و برای مردم تشریح و رفع مشکلات را پیگیری کند.

وی با اشاره به اینکه رگولاتوری یکی از مهم‌ترین بخش‌های وزارت ارتباطات است، گفت: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بخش ICT جایگاه رفیعی دارد و باید این جایگاه ارتقا یابد.

وزیر ارتباطات گفت: در مقررات حوزه ارتباطات نیاز به تجدیدنظر داریم و اصلاح و ارتقای این بخش باید در برنامه‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی قرار گیرد.

زارع‌پور یکی از ماموریت‌های مهم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در دوره جدید را توجه به توسعه ارتباطات ثابت عنوان کرد و گفت: امیدوارم به زودی شاهد ایجاد رقابت در حوزه ارتباطات ثابت و برعکس شدن نسبت دسترسی ارتباطات ثابت و همراه باشیم.

دستور وزیر ارتباطات برای بررسی مجدد مشکلات اینترنت همراه

وی به وضعیت نامناسب ارتباطات سیار در برخی از مناطق پرداخت و افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید پیگیر ارتقای وضعیت ارتباطات سیار شود و اگر کوتاهی‌هایی از طرف اپراتورها در این حوزه وجود دارد برای مردم تشریح کند تا مردم از دلایل اختلالات موجود آگاه شوند.

زارع‌پور خطاب به صادق عباسی شاهکوه رئیس جدید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تاکید کرد که در چند روز آینده مشکلات ارتباطات سیار را بررسی کند، دلایل آن را برای مردم توضیح دهد و مشکلات شبکه سیار در کوتاه ترین زمان ممکن رفع شود.

وی ارتقای سطح پاسخگویی در سازمان تنظیم مقررات و سامانه و تلفن ۱۹۵ را یکی دیگر از اولویت‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: در این بخش ضعف در پاسخگویی وجود دارد که باید خیلی سریع مرتفع شود.

۶ هزار روستای باقی مانده به شبکه ارتباطی متصل می شوند

وزیر ارتباطات درباره انتصاب جدید خود در حوزه توسعه ارتباطات روستایی با اشاره به اینکه در این بخش کار بزرگی دوره قبل انجام شده است، افزود: این مسیر برای ایجاد دسترسی بیش از ۶ هزار روستای باقیمانده نیز باید ادامه داشته باشد چرا که زندگی مردم به این فضا بستگی دارد و اگر مردم از ما آب و برق نخواهند قطعاً دسترسی به شبکه را مطالبه می‌کنند.

زارع‌پور ایجاد دسترسی به شبکه پایدار و پرسرعت در روستاها را بستر توسعه اقتصادی و آبادانی روستاها عنوان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ بخش زیادی از روستاهای باقیمانده را به ارتباطات پرسرعت متصل کنیم.

در پی دریافت گزارشات مردمی از طریق سامانه ۱۹۵ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و گلایه کاربران فضای مجازی درباره کندی شبکه در ساعات پیک مصرف در نقاط مختلف کشور، مهرماه امسال نیز عیسی زارع‌پور دستور پیگیری دقیق و رسیدگی سریع به موضوع را صادر کرد.

بر اساس دستور وزیر ارتباطات در آن زمان، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی موظف شد تا با همکاری مدیرعامل شرکت زیرساخت، پس از بررسی دقیق گزارشات مردمی، راهکارهای رفع سریع اشکالات ارتباطی را ارائه و گزارش اقدامات اجرایی را به مردم اطلاع رسانی کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا