نگاهی به هیجان انگیزترین لوکیشن فیلمبرداری در جهان

به گزارش سیناپرس، آنتون شکاپلروف (Anton Shkaplerov) فضانورد روسی که در حال حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی خدمت می‌کند، برخی از شگفت ‌انگیزترین برداشت‌ های خود را از بازی در صحنه‌ های فیلم سینمایی جدیدی که در مدار زمین فیلمبرداری شد با رسانه ها به اشتراک گذاشت.

شکاپلروف که هم اکنون عنوان دوره ای فرماندهی ایستگاه فضایی بین‌المللی را بر عهده دارد، در این رابطه گفت که حفظ دیالوگ‌ ها و سپس تکرار آن‌ها در ده‌ ها صحنه فیلمبرداری کار نسبتاً سختی است. علاوه بر این، بازی مداوم نور و سایه روی دیواره های ایستگاه بین المللی، کار فیلمسازان را بسیار دشوار می کرد.
به گفته این فضانورد روسی، به طور طبیعی، مشکلاتی برای ساخت فیلم در مدار زمین وجود داشت. من یک بازیگر حرفه ای نیستم و ابتدا باید دیالوگ ها را حفظ می کردم.

 

وی در ادامه توضیحات خود می گوید: قرار بود ما دیالوگ‌هایی را از فیلمنامه به خاطر سپرده و اجرا کنیم. باید اعتراف کنم که تکرار سکانس ها برای ده ها بار ، واقعا خسته کننده بود. به گزارش سیناپرس،  کارگردان اغلب اوقات از ما می خواست که یک عبارت ویژه را  با لحن خاصی تلفظ کنیم و به همین دلیل یک جمله ساده باید ده ها بار یا بیشتر تکرار می شد تا زمانی که کارگردان اعلام رضایت می کرد.

از سوی دیگر نورپردازی مجموعه فیلم به دلیل سرعت بالای ایستگاه در مدار زمین، دائما تغییر می کرد که این موضوع مشکلی جدی برای فیلمبرداری به شمار می رفت.

وی در این رابطه می گوید: دریچه های ایستگاه، منبع اصلی نور فضای داخلی هستند. تغییر مکرر سپیده دم و غروب، کارگردان فیلم را مجبور کرد تا هر از چند گاهی از تجهیزات نورپردازی موجود استفاده کند. به گزارش سیناپرس، او باید همیشه چراغ‌ها را روشن و تنظیم می ‌کرد تا تغییرات نور و سایه برای بینندگان فیلم مشهود نباشد.

گفتنی است کارگردان، فیلمبردار و هنرپیشه اصلی این درام فضایی تحت عنوان چالش (Challenge) طی یک پروژه مشترک آژانس فضایی روسیه، کانال تلوزیونی یک روسیه TV Channel One و استودیو فیلمسازی زرد، سیاه و سفید تولید می شود. یولیا پرسیلد، بازیگر و کلیم شیپنکو، کارگردان فیلم، برای ضبط برخی صحنه‌های آن، یک دوره آموزشی ویژه را گذراندند تا بتوانند فضانورد حرفه ‌ای آنتون شکاپلروف را در یک ماموریت فضایی همراهی کنند.

به گزارش سیناپرس، فضاپیمای آنها، سایوز ام اس-۱۹، در ۵ اکتبر از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان به ماموریت اعزام شد. این فیلم داستان یک جراح زن جوان را روایت می کند که می پذیرد برای نجات جان یک فضانورد به فضا برود. همچنین در برخی از قسمت های فیلم، فضانوردان دیگری همچون اولگ نوویتسکی و پیوتر دوبروف حضور داشتند. 

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: tass
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا