کتاب‌ خوانی آموزش بهتر زیستن را برای دانش‌آموزان استثنایی فراهم می‌کند

سیدجواد حسینی  درباره فرا رسیدن «هفته کتاب و کتاب‌خوانی» اظهار داشت: یکی از برنامه‌هایی که موجب وفاق گروهی و جلوگیری از گسست نسلی می‌شود، کتاب‌خوانی گروهی و خانوادگی است.

وی افزود: ایجاد کتابخانه‌های کلاسی، یکی از راه‌هایی است که موجب افزایش سرانه مطالعه دانش‌آموزان می‌شود و به افزایش کیفیت خواندن کتاب نیز کمک خواهد کرد.

حسینی درباره برگزاری انتخابات شوراهای دانش‌آموزی تاکید کرد: مشارکت در نظام تعلیم ‌و تربیت، کنش آموزی و آمادگی برای مشارکت در امور جامعه سه کارکرد انتخابات دانش‌آموزی است.

وی ادامه داد: برنامه «هر دانش‌آموز حداقل یک نقش» که در آموزش ‌و پرورش استثنایی اجرایی شده، از برنامه‌های تمرین مشارکت برای دانش‌آموزان است.

نوبت‌گیری بیش از ۱۳۵ هزار نوآموزش پیش‌دبستانی در برنامه سنجش

رییس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی در خصوص سنجش نوآموزان پیش‌دبستانی گفت: ، تاکنون ۱۳۵هزار و ۴۴۲نوآموز پیش‌دبستانی در برنامه سنجش نوآموزان نوبت‌گیری شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: نوبت‌گیری سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان در استان‌های یزد، اردبیل، بوشهر، فارس، قزوین، خراسان جنوبی، چهارمحال بختیاری، قم و زنجان بالای ۱۰۰ درصد انجام شده است و در مجموع تاکنون یک میلیون و ۵۲۶هزار ۵۷۹ نوآموز نوبت‌گیری شده‌اند.

رییس سازمان افزود: شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها، نقش شورای آموزش‌وپرورش استثنایی را در استان‌ها ایفا خواهد کرد و این شورا حلقه مفقوده آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق ۷۶۰گانه آموزش‌وپرورش را احیا خواهد کرد.

حسینی با بیان این که آیین‌نامه تشکیل و راه‌اندازی مراکز جامع مشاوره، تشخیص، آموزش و توان‌بخشی به استان‌ها ابلاغ شده است، گفت: کیفیت‌بخشی به مراکز جامع در ۱۰ استانی که این مراکز راه‌اندازی شده است و پیگیری راه‌اندازی مراکز جامع در بقیه استان‌ها باید در دستور کار تمامی ادارات قرار گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: به‌زودی شیوه‌نامه اجرایی دو بسته تحولی «خدمات آموزشی، پرورشی، ورزشی و توان‌بخشی خانواده محور» و «غربال و مداخله به هنگام نوآموزان پیش‌دبستانی در معرض مشکلات یادگیری» به استان‌ها ارسال خواهد شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا