خواستار تبادل بیشتر دانشجو و استاد با رومانی هستیم

دکتر هاشم داداش پور در دیدار با میرلا کارمن گرکو سفیر رومانی در تهران بر ارتقای تعاملات علمی، دانشگاهی ، دانشجویی همچنین همکاری های متقابل برای معرفی ظرفیت های تحصیل در دانشگاه های ایران و رومانی، اعطای بورسیه به دانشجویان تاکید کرد و گفت: ما در ارتباط بین دو کشور جدی و خواستار تعامل بیشتر در خصوص تبادل استاد و دانشجو هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه افزایش تعداد دانشجویان خارجی از اولویت های وزارت علوم است، سازمان امور دانشجویان به منظور افزایش جذب دانشجوی خارجی و زمینه سازی تحصیل دانشجویان علاقه مند ایرانی در رومانی، از ایجاد بستری برای معرفی دانشگاه های ایران در رومانی و انجام متقابل این امر در ایران استقبال می‌کند.

همچنین سفیر رومانی  نیز در این دیدار گفت: با توجه به ارتباط 120 ساله  بین دو کشور مهمترین در خواست رومانی از سازمان امور دانشجویان، همکاری بیشتر بین دانشگاه های دو کشور ، تبادل دانشجو، استاد و تبادلات فرهنگی است که عملیاتی شدن این هدف به برنامه ریزی مدون و جدی نیاز دارد.

وی همچنین ضمن دعوت از دکتر داداش پور برای سفر به رومانی و بازدید از مراکز آموزش عالی این کشور اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه های رومانی شرایط و استاندارد های مناسبی برای دانشجویان خارجی دارند، در ارزشیابی دانشگاه ها که هرسال توسط وزارت علوم ایران انجام می شود تعداد بیشتری از دانشگاه های  رومانی مورد ارزیابی قرار بگیرد.

در پایان مقرر شد ضمن بررسی موارد انجام شده، زمینه ای برای تدوین و امضای تفاهم نامه همکاری بین وزرای علوم دوکشور تدوین شود.

در این دیدار لوچیان انوریو دبیر اول سفارت رومانی، دکتر سلمان پور سرپرست معاونت بورس و امور دانشجویان خارج، دکتر حاجی زاده مدیر کل بورس و اعزام دانشجویان و دکتر رازقی سرپرست اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان حضور داشتند.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا