خودروی جدید جگوار در راه است

به گزارش سیناپرس به نقل از autocar، خبرهایی که به تازگی منتشر شده حاکی از آن است که تمام خودروهای جگوار قرار است از سال 2025 تمام برقی شوند. اما کمپانی جگوار به تازگی از خودروی جدید خود به نام XF 2021 رونمایی کرده که در گروه خودروهای برقی قرار نمی گیرد و برقی هم نیست چرا که این کمپانی در حال حاضر نسخه های هیبریدی پلاگین شاسی بلند F-Pace و E-Pace را به فروش می رساند و مدل های XE و XF سالون همچنان با مشکل مواجه هستند.

در این خودروها موتور دیزلی هیبریدی به کار رفته، بنابراین تمام رقبا قادر به کار با آلایندگی صفر هستند. سؤالی که در اینجا مطرح می شود این است که آیا مدل جدید XF به عنوان پرچمدار مجموعه مدرن جگوار می تواند گزینه رقابتی خوبی در بخش هایی باشد که تولید آنها رو به کاهش است؟

گمانه زنی ها حکایت از آن دارند که این مدل جدید XF ممکن است آخرین خودرو با ابعاد کامل و سوخت سوزی باشد که جگوار تاکنون تولید کرده است اما فضای داخلی و خارجی آن نیز به طور گسترده ای به روز شده است. 

این مدل جدید XF در قالب موتور بنزینی 248 اسب بخار P250 تولید شده که از نظر آماری، در مقابل BMW سری 5 مدل 530i و آئودی  A6 45 TFSI با صفر تا 62 مایل در ساعت در 6/9 ثانیه قرار می گیرد. به گزارش سیناپرس، طرفداران این خودرو بدون شک طرفداران این مدل، از نبود موتور 6 سیلندر ابراز ناراحتی می کنند اما این خودرو با 4 موتور توربوشارژ با یک گیربکس اتوماتیک مجهز شده که قابلیت تعویض دنده را هم دارد.
شاسی تعبیه شده در این مدل، در پیچ ها شبیه شاسی های به کار رفته در خودروهای ورزشی عمل می کند. بدون شک تغییرات ظاهری و فنی به خودی خود زیاد و مؤثر بوده است. قیمت این خودرو حدود 34 هزار پوند تعیین شده به طوری که قیمت فولکس واگن گلف R-Line با چند ویژگی اضافی حدود 5000 پوند کم تر از سری 5 یا مرسدس بنز کلاس E است. 

به گزارش سیناپرس،این خودرو با قرار گرفتن در گروه خودروهای مسابقه ای R-Dynamic، آپشن های دیگری هم دارد. اما به نظر می رسد به روزرسانی هایی که در مدل جدید XF انجام شده، خریداران را از قیمت بالای آن نسبت به دیگر مدل ها راضی نگه داشته است. به گزارش سیناپرس، نمای جلوی خودرو نسبت به مدل قبلی باریک تر و جلوپنجره بازطراحی شده و یک دیفیوزر بزرگ و تزئینی در عقب و مهم تر از همه، یک کابین کاملا بازسازی شده برای آن تعبیه شده است. 

فضای داخلی آن در مقایسه با عناصر تزئینی پلاستیکی و دکمه های قدیمی در مدل قبلی، با چیدمان مینیمالیستی و شیک جایگزین شده اند. مشخص ترین طراحی داخلی این خودرو، نمایشگر اطلاعات و سرگرمی است که در مدل قدیمی به صورت یکپارچه قرار گرفته بود اما در مدل به روزرسانی شده یک نمایشگر لمسی 11/4 اینچی جایگزین آن شده است که با سیستم عامل جدید Pivi Pro گوار لندوور، خواهد بود.

دور شدن از دکمه های فیزیکی در داخل خودرو مهم ترین عامل افزایش قیمت این مدل نسبت به مدل های قدیمی تر است. موتور 4 سیلندر و 1997 سی سی؛ موتور بنزینی توربوشارژ با قدرت 247 اسب بخار که در 5500 دور در دقیقه می چرخد؛ گشتاور 269 پوند فوت با 1300- 4500 دور در دقیقه؛ حداکثر سرعت 249 کیلومتر در ساعت؛ مصرف سوخت 13/5 کیلومتر در لیتر از دیگر ویژگی های این خودروست.

مترجم: ندااظهری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا