خرید لوازم خانگی با تلفیق هوش مصنوعی و واقعیت افزوده

به گزارش سیناپرس، شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در خرید لوازم و کالاهای خانگی و اداری به ویژه در مواردی که تصور دقیقی از ابعاد مکان مورد نظر خود ندارید، دچار اشتباه شده باشید. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که محدودیت جا داشته باشید و نتوانید از هر کالایی استفاده کنید.  

اکنون فناوری با رویکرد جدید به کمک رفع این معضل آمده است. سامانه خرید لوازم و ملزومات (خانگی، اداری) با بهرگیری از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی ( AR / VR ) و هوش مصنوعی، ایده ای است که در جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، در لیست برگزیدگان قرار گرفت و با تلفیق چند فناوری نظیر هوش مصنوعی و واقعیت مجازی و اقعیت افزوده افراد را در خرید مطمئن و راحت کمک می کند.

شهریار خدابنده، طراح و ایده پرداز در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و طراح سامانه خرید لوازم و ملزومات (خانگی، اداری) با بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی، در گفتگو با خبرنگار سیناپرس، درباره کاربرد این فناوری در خرید ملزومات خانگی و اداری نظیر مبلمان، فرش و غیره و طراحی داخلی ساختمان ها گفت: این سامانه یک پلت فرم چند وجهی است که شامل یک اپلیکیشن برای کاربرد در گوشی های هوشمند و یک بستر وب برای افرادی است که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت می کنند نظیر معماران و طراحان دکوراسیون. در واقع ما با کمک هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و واقعیت مجازی، قدرت انتخاب دقیقی به افراد می دهد. در حقیقت ما خواهان این هستیم که خریداران لوازم خانگی و اداری بتوانند پیش از خرید یک کالا آن را با ابعاد واقعی در محل مورد نظر خود ببیند و یک خرید رضایت بخشی را تجربه کنند.

وی گفت: این سامانه  علاوه بر اینکه به فرایند خرید سرعت می بخشد، شک و تردید افراد در انتخاب یک کالای خانگی را هم از بین می برد. در بسیاری موارد در خریدهای حضوری این مشکل پیش می آید که خریداران در تناسب کالای انتخابی با محل مدنظر دچار اشتباه می شوند. تیم طراحی ما در این پلت فرم، فاصله محصول خریداری شده با آن کالایی که از ابتدا مدنظر خریدار بوده است را کاهش داده اند.  

خدابنده گفت: روال کار اینگونه است که افراد با یک کیو آر کد و تلفن همراه هوشمند، می توانند چه زمانی که آنلاین هستند و به صورت مجازی می خواهند کالایی را بخرند و چه زمانی که به مراکز خرید رفته اند و حتی زمانی که به اینترنت دسترسی ندارند، با اسکن آن و با تصویر برداری از کالا، آن را در خانه خود ببینند و به اندازه و زیبایی آن پی ببرند.  

وی افزود: در واقع امکانی که این پلت فرم می دهد پاسخ به این پرسش است که آیا اشیای انتخاب شده متناسب مکان مورد نظر هست یا خیر؟ حاصل تعامل هوش مصنوعی با واقعیت افزوده در این پلت فرم نمایان می شود. افراد می توانند تنها با یک تلفن هوشمند؛ همان کالایی را بخرند که مدنظر دارند.

گفتنی است، معماران و طراحان دکوراسیون با استفاده از عینک وی آر می توانند استفاده های دقیق تری از آن کنند. این سامانه بستری را فراهم می کند که مردم بتوانند خلاقیت داشته باشند و تجربه متفاوتی از خرید را درک کنند؛ همچنین این نرم افزار هزینه های مربوط به طراحی داخلی را کاهش می دهد. هدف این است مردم خرید راحتی داشته باشند و در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنند. شرکت های معماری، دانشجویان و زوج  های جوان جامعه هدف ما برای طراحی این پلت فرم بودند.  

به گفته خدابنده، از آنجایی که تولیدکنندگان اصلی محصولات، کالای خود را در این پلت فرم نمایه می کنند، با استفاده از این پلت فرم، مردم می توانند بدون واسطه از تولید کننده اصلی کالای مورد نیاز خود را بخرند.  

گفتگو: مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا