خطر انتقال ویروس کرونا به حیوانات

تحقیقات جدید نشان می‌دهد گوزن‌ها ویروس کرونا را از انسان‌ها دریافت می‌کنند و به حیوانات دیگر منتقل  می‌کنند. چنین مشکلی برای گونه‌های دیگر از جمعیت‌های حیوانی نیز وجود دارد و این موضوع پیامدهای نگران کننده‌ای دارد که مهار ویروس را دشوار کرده و احتمال ایجاد سویه‌های جدید را بیشتر می کند.

طبق پژوهشی که در منطقه آیووا آمریکا انجام شد، حدود یک سوم از جمعیت گوزن‌ها که در این منطقه در طول نه ماه نمونه‌گیری شدند، ویروس فعال داشتند و ۸۰% از آن‌ها بین ماه‌های نوامبر و ژانویه بیشترین میزان ابتلا یعنی ۸۰% را نشان دادند.  

این پژوهش، نتایج تحقیقات قبلی که در آن اعلام شده بود یک سوم گوزن‌ها در یکی دیگر از ایالت‌های آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده بودند را تایید می‌کند.

بر اساس تحلیل انجام شده بر این تحقیقات، این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا از انسان‌ها از طریق تماس‌های گوناگون به گوزن منتقل شده و سپس در میان دیگر گوزن‌ها منتشر شده باشد.

نتایج این تحقیقات دانشمندان را حیرت زده کرد. آن‌ها احتمال مبتلا شدن گوزن را می‌دادند اما ابتلای چهار عدد از پنج گوزن در اوج ابتلا و شدت انتقال آن بین حیوانات حیرت آور بوده است.

 تا کنون در سراسر جهان کرونا در گربه‌ها، سگ‌ها، راسوها، یوزپلنگ‌های آمریکایی و گوریل‌ها گزارش شده است. کارشناسان می‌گویند ویروسی که می‌تواند بین حیوانات و انسان‌ها انتقال یابد، حذف آن بسیار دشوارتر خواهد بود.

منبع:فارس

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا