گسترش همکاری مرکز اطلاعات علمی و پژوهشکده علوم بهداشتی جهاد دانشگاهی

به‌منظور ایجاد و گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی و تسهیل در ارائه و اطلاع‌رسانی دستاوردهای آموزشی در عرصه ملی و بین‌المللی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک به امضای دکتر علی منتظری، رئیس پژوهشکده علوم بهداشتی و دکتر فاطمه عظیم‌زاده، رئیس مرکز اطلاعات علمی (SID)‌ جهاد دانشگاهی رسید.

از جمله محورهای موضوعی این تفاهم‌نامه می‌توان به تولید و انتشار محتوای آموزشی الکترونیکی به منظور بهره‏‌برداری در یادگیری الکترونیکی با قابلیت ارائه در بستر وب اشاره کرد. این مرکز با بهره‌مندی از توان تخصصی و تجربی ارزشمند اساتید برجسته جهاددانشگاهی و کشور تاکنون به تنهایی توانسته است نسبت به تولید و انتشار حدود ۱۰۰ فیلم آموزشی در حوزه مقاله‌نویسی ویژه پایگاه‌های معتبر بین‌المللی (ISI, Scopus, IEEE)، آشنایی با نحوه جستجو در پایگاه‌های اطلاعاتی، افزایش رؤیت‌پذیری محققان، معرفی ابزارهای پژوهش و … اقدام کند.

محمدمهدی مشیدی، معاون توسعه بانک‌ها و خدمات تخصصی SID‌ در این خصوص گفت: این مرکز در ماه‌های اول ایجاد همه‌گیری ویروس کرونا برآن شد که فعالیت آموزشی خود را به صورت برخط نیز توسعه بخشد. بنابراین ضمن برگزاری کارگاه‌های مختلف علمی با هدف آشنایی علاقمندان به تحقیق و پژوهش نسبت به تولید محتوای فاخر و کاربردی در این حوزه نیز اقدام کرد.

محمدمهدی مشیدی گفت: هم‌اکنون این بستر به نشانی sid.ir/Workshop با بهره‌مندی از ظرفیت‌های تارگاه SID نظیر میزان کاربران (۱۰۰ هزار مراجعه روزانه) و امکان معرفی هر عنوان دوره یا فیلم آموزشی از طریق مقالات حوزه تخصصی مرتبط، فضای بسیار مناسبی را جهت توسعه همکاری‌های علمی با مراکز صاحب محتوای آموزشی فراهم کرده است.

وی ضمن ابراز خرسندی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با پژوهشکده علوم بهداشتی افزود: بنابر تأکید ریاست جهاد دانشگاهی در چهل و نهمین گردهمایی معاونان آموزشی جهاد دانشگاهی، مبنی بر توجه و بکارگیری متخصصان حوزه پژوهش در امر آموزش، این بستر هم‌اکنون فضای بسیار مناسبی را مهیا کرده تا محققان و پژوهشگران تجربیات و مهارت‌های تخصصی خود را  با رویکرد کاربردی – مهارتی و در قالب محتوای آموزشی فاخر به علاقه‌مندان در اقصی نقاط کشور و در عرصه ملی و بین‌المللی ارائه کنند.

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی، متقاضیان همکاری در این عرصه می‌توانند با اداره خدمات تخصصی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID ارتباط برقرار کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا