پول پژوهش در بخش دولتی به محصول منتهی نمی‌شود

سورنا ستاری ظهر امروز سه‌شنبه ۱۸ آبان ماه در مراسم افتتاحیه کارخانه نوآوری گرگان اظهار کرد: چند سالی است که توسعه بیش از هر چیزی، یک مفهوم فرهنگی است و در آن تفکرات و رفتارها اهمیت دارد. اگر فرهنگ توسعه درست شود، موضوعات سخت‌افزاری نیز درست می‌شود.

وی بیان کرد: جوانان ما باید به این درک برسند که سرمایه آنها در جیبشان نیست بلکه در سرشان است.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور بیان کرد: تمامی مفاهیم پارک علم و فناوری، کارخانه نوآوری، مراکز نوآوری و مراکز رشد، زیرساخت‌هایی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در پژوهش است.

ستاری با تأکید بر اینکه صرفا با پول دولتی نمی‌توان به محصول پژوهشی رسید، گفت: در پارک‌های علم و فناوری خوب ما نسبت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به دولتی، ۸ تا ۱۰ به یک است. تا زمانی که یک اکوسیستم به این شکل ایجاد نشود، محصولی به وجود نخواهد آمد.

وی با مثبت دانستن ورود شهرداری گرگان به مقوله استارتاپ‌ها، خاطرنشان کرد: شهر هوشمند شهری است که شهرداری آن یک شتاب‌دهنده کسب‌وکار باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور به راه‌اندازی خانه‌های خلاق نیز اشاره کرد و گفت: در خانه‌های خلاق، محصولات علوم انسانی خاص هر منطقه توسعه می‌یابد.

ستاری بیان کرد: بافت تاریخی گرگان یک جواهر است و در کنار رستوران و هتل و دیگر امکانات می‌تواند به محلی برای شکل‌گیری کسب‌وکارهای حوزه‌های گردشگری تبدیل شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا