محبوبیت شبکه‌های اجتماعی تصویری بین مخاطبان

 در دهه های اخیر شاهد ظهور شبکه های اجتماعی مختلفی در میان کاربران بوده ایم. شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین و … اما کدام یک از این شبکه ها مخاطبان بیشتری را به خود جلب کرده اند؟ مخاطبان اصلی این شبکه ها چه رده های سنی هستند؟ کدام شبکه اجتماعی با استقبال زنان یا مردان مواجه شده است؟

بررسی های BI Intelligence نشان می دهد، ذائقه کاربران شبکه های اجتماعی از شکل گذشته خود فاصله گرفته و کاربران به سمت شبکه هایی گرایش پیدا کرده اند که مبنی بر تصویر هستند. شبکه هایی مانند  Pinterest، Instagram و Snapchat. علاوه بر این می توان تغییرات چشمگیری در رابطه با سن، جنسیت و علاقه کاربران به شبکه های اجتماعی مختلف اشاره کرد. در نمودار زیر می توان رده سنی کاربران شبکه های اجتماعی را مشاهده کرد:

 

نمودار

* اپلیکیشن snapchat، یکی از برنامه های محبوبی است که در صدر این لیست قرار گرفته است. کاربران با استفاده از این برنامه می‌ توانند عکس گرفته یا ویدئو ضبط کنند و به آنها متون یا نقاشی اضافه نمایند. سپس می‌ توانند آنها را به لیستی از دریافت کنندگان مشخص شده، ارسال کنند. این تصاویر و ویدئوها اصطلاحا «Snaps» نامیده می‌ شوند.

* دومین برنامه محبوب Vine است. مفهوم کلی نرم افزار Vine ایجاد لحظات خوش با به اشترک گذاری بهترین ویدئوها است. این برنامه به کاربران اجازه می دهد تا در حجم و تعدادی نامحدود از ویدئوهای یکدیگر لذت ببرند، ضعفی که در شبکه اینستاگرام وجود داشته و کاربران تنها می توانند ویدئوهای چند ثانیه ای را به اشتراک بگذارند.

*Tumblr، برنامه ای کارآمد و مفید برای کاربرانی است که تمایل به اشتراک گذاشتن انواع فایل ها مانند موزیک، عکس و ویدئو را دارند. این برنامه توانسته رتبه سوم را به خود اختصاص دهد. برنامه های دیگری مانند Instagram و  Twitter و  Google و  FaceBook و  Pinterest و  LinkedIn در رتبه های بعدی قرار گرفته اند. همانطور که از آمار و ارقام برمی آید، شبکه های اجتماعی که از قابلیت به اشتراک گذاری ویدئو، تصاویر و … برخوردارند نسبت به سایر شبکه ها پیشی گرفته اند.

شبکه  Pinterest تبدیل به محبوب ترین شبکه اجتماعی در میان زنان امریکایی شده و این موضوع در حالی است که ۴۲ درصد کاربران اینترنتی شبکه های اجتماعی در امریکا را زنان تشکیل می دهند و این رقم در مردان۱۳ درصد است.

بررسی های دیگری نیز به مقایسه آمار و داده های شبکه های اجتماعی در مدت مشابه یعنی بهار سال ۲۰۱۴ و بهار سال جاری پرداخته است. در یک سال گذشته، شبکه های اجتماعی تصویری از محبوبیت بیشتری بین کاربران برخوردار شده اند.

شبکه

به گزارش مهر ، اینستاگرام تبدیل به شبکه اجتماعی محبوب در میان جوانان امریکایی شده و همانطور که در نمودار بالا نیز دیده می شود، ۳۲ درصد از جوانان امریکایی این شبکه را مهم ترین شبکه اجتماعی نامیده اند و این موضوع در حالی است که تنها ۱۴ درصد از آنها از فیس بوک به عنوان مهم ترین شبکه اجتماعی یاد کرده اند. اما افرادی که به دنبال فرصت های شغلی، درآمدزایی و همینطور تحصیل هستند به شبکه اجتماعی لینکدین علاقه بیشتری دارند. آمارها نشان می دهد، ۴۴ درصد از امریکایی ها درآمدی ۷۵ هزار دلاری از این شبکه اجتماعی دارند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا