طراحی بورس شهید قاسم سلیمانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دکتر امیر گل رو در بازدید وزیر علوم کشور سوریه از دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه دارای 527 عضو هیات علمی است که تاکنون 10 عضو هیات علمی این دانشگاه به عنوان وزیر انتخاب شده اند.
وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از نظر تحقیقاتی در دنیا سرآمد است و براساس اعلام پایگاه رتبه بندی کیو اس این دانشگاه ازنظر شاخص سرانه ارجاعات هر استاد رتبه ١٩ کل جهان را دارد.
مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه دارای 24 مرکز تحقیقاتی و 16 قطب علمی است، تاکید کرد:زمینه های اصلی تحقیقاتی این دانشگاه در زمینه سلامت، ایمنی، آب، محیط زیست و انرژی است.
دکتر گل رو اظهار داشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه کارآفرینی سرمایه گذاری های بسیاری انجام داده است و آمادگی داریم این تجربه را با دانشگاه های کشور سوریه به اشتراک بگذاریم.
وی گفت: این دانشگاه دارای دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان سوری است که برنامه داریم جذب دانشجویان خارجی از جمله دانشجویان کشور سوریه را افزایش دهیم.
مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر بورسی را تحت عنوان « شهید قاسم سلیمانی» برای 150 دانشجو و استاد سوری طراحی کرده است.
دکتر گل رو افزود: این بورس در دو سطح دانشجویی و استادی طراحی شده است که براساس آن 25 استاد این دانشگاه می توانند در مقطع دکتری دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه تحصیل دهند.
وی عنوان کرد: همچنین براساس این بورس به 50 نفر از اساتید سوری فرصت مطالعاتی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص می یابد.
مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: براساس این بورسیه 50 نفر از دانشجویان رتبه نخست کنکور کشور سوریه می توانند در مقطع کارشناسی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کنند.
دکتر گل رو افزود: همچنین براساس این بورسیه سه دانشجوی رتبه اول مقطع کارشناسی دانشگاه دمشق در 5 گرایش که دانشگاه دمشق اعلام کند در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل می کنند.
وی ادامه داد: برنامه داریم دوره مشترک برای دانشجویان طراحی کنیم که سال اول تحصیل خود را در دانشگاه دمشق و سال دوم را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر تحصیل کنند.
مدیرهمکاری های علمی و بین المللی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: همچنین دانشگاه صنعتی امیرکبیر تخفیف شهریه 50 درصدی برای دانشجویان دختر و پسر سوری درنظر گرفته است.
دکتر گل رو اظهارداشت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر برنامه دارد یک دفتر در دانشگاه دمشق و دانشگاه دمشق یک دفتر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جزیره کیش راه اندازی کند.
وی عنوان کرد: ما آمادگی داریم به دانشجویان و اساتید سوری علاقه‌مند به حوزه فناوری آموزش های لازم را اختصاص دهیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا