مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی حمایت کند

رئیس جهاددانشگاهی در جلسه دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی، با اشاره به اهمیت و ارزش حضور نمایندگان مجلس در این مرکز به عنوان یکی از مراکز با اهمیت جهاددانشگاهی، تصریح کرد: چنانچه مجلس شورای اسلامی از جهاددانشگاهی حمایت کند، جهاددانشگاهی توانایی فعالیت ملی در زمینه درمان سرطان را خواهد داشت.

طیبی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ و تاکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر "تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها" افزود: در حوزه پزشکی جهاددانشگاهی وضعیت مناسبی دارد و چنانچه حمایت نمایندگان مجلس را در این خصوص داشته باشیم، می‌توانیم خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را در حوزه پزشکی در سراسر کشور و کلیه استان ها گسترش دهیم.

وی استراتژی جهاددانشگاهی در هر واحد را بر اساس مزیت های بومی و توانمندی استان عنوان نموده و افزود: جهاددانشگاهی متناسب با معضلات استان ها و شرایط و آمار مبتلایان می‌تواند بحث درمان سرطان را در استان های  مختلف با اولویت استان های دارای آمار بالا آغاز و به صورت گسترده ادامه دهد.

در ادامه دکتر باصولی سرپرست معاونت پشتیبانی جهاددانشگاهی نیز با اشاره به شاخص‌ترین فعالیت های پزشکی در جهاد دانشگاهی ازجمله ناباروری، زخم و درمان سرطان ادامه داد: بر اساس آمار ارائه شده بیشترین تعداد سرطان پستان در ۱۰ استان کشور تشخیص داده شد که مقرر است با پشتیبانی پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی مراکز درمان تخصصی در استان های مربوط را راه‌اندازی گردد.

وی بر لزوم ایجاد زیر ساخت های مناسب در انجام این امر مهم تاکید ورزید و افزود: امیدوارم با ایجاد شبکه سراسری در کشور بزودی ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی را در تمام کشور شاهد باشیم.

دکتر صرامی رئیس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نیز با ارائه گزارش از فعالیت پژوهشکده در سه حوزه پژوهش و فعالیتهای فناورانه آموزش و درمان، تاکید کرد: سیاست‌ راهبردی این پژوهشکده برمبنای توسعه و استحصال فناوری های پیشرفته در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان است، به گونه ای که حاصل دستاوردهای فناوران این پژوهشکده در التیام و درمان بیماران مراجعه کننده، مشهود و ملموس باشد.

وی با اشاره به استفاده از درمان‌های فناورانه در درمان بیماران سرطانی افزود: ایمنی درمان سلولی از درمان‌های جدید در دنیا محسوب  می‌شود که به پژوهشکده سرطان معتمد در حال حاضر این فناوری را کاملاً به خدمت گرفته است و در حال حاضر در قالب کارآزمایی بالینی فعالیت های  این نوع درمان مدرن را به انجام می‌رساند.

صرامی از تولید محصولات جدید و و داروهای مختلف درمانی و کمک درمانی سرطان پژوهشکده نام برد و ضمن معرفی، این مرکز به عنوان پیشتاز در تولید کیت تشخیص مولکولی کووید 19 در کشور عنوان نمود و افزود: در حال حاضر پژوهشکده سرطان معتمد در راس تولید کنندگان ملی و کیت تشخیص کووید ۱۹ در کشور محسوب می گردد، همچنین تولید کیت تشخیص نیاز به شیمی درمانی از دیگر محصولات فناورانه این مرکز در کشور به شمار می آید.

صرامی با اشاره به اهمیت ایجاد شبکه ملی سرطان در کشور، افزود: پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی این قابلیت را دارد تا شبکه سراسری سرطان پستان را در کشور راه اندازی نموده و خدمات تخصصی و فوق تخصصی خود را در مقیاس ملی، ارائه نماید.

تخصیص و تامین اعتبار راه اندازی مرکزجامع درمانی سرطان معتمد جهاددانشگاهی توسط نمایندگان ملت

در جریان بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پلی کلینیک فوق تخصصی پژوهشکده سرطان معتمد، دکترسمیه رفیعی نماینده مردم تهران طی سخنانی، اعلام کرد: اینکه مرکزی علم را به دانش و دانش را تبدیل به عمل کند، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است که این مهم توسط جهاددانشگاهی در کمال مظلومیت در حال انجام است، اما متاسفانه فرهنگ اشتباه باعث شده مراکزی که به عنوان مراکز فناوری محسوب می شوند و دارای چنین قابلیت هایی هستند، می بایست برای گسترش ارائه خدمت، خود را ثابت نمایند!

نماینده مردم تهران بر حمایت عمیق از مجموعه پژوهشکده سرطان پستان بخصوص توسط مسئولین و نمایندگان ملت تاکید ورزید و افزود:گفتنی است؛ در جلسه بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، نمایندگان محترم شهر تهران، مینودشت، بروجرد، نیشابور همچنین رئیس جهاددانشگاهی و مسئولین این نهاد اعضاء هیئت رئیسه جهاد دانشگاهی برگزار گردید؛ بر لزوم اهمیت و پرداختن به مسئله پیشگیری، تشخیص و غربالگری سرطان پستان در سطح ملی تاکید شد.

وی تصریح کرد: پروژه راه اندازی مرکز جامع درمانی سرطان معتمد جهاد دانشگاهی بسیار ارزشمند بوده و بزودی از طریق کمیته سلامت مجمع تهران و اعضاء شورای شهر با حمایت و پیگیری نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت راه اندازی هر چه سریع تر آن اقدام خواهد شد.

دکتر سمیه رفیعی، طرح و نقشه جامع پیشگیری و کنترل سرطان پستان را در برنامه هفتم از واجبات تدوین برنامه‌های سال آینده ارزیابی نمود و افزود: با تمام قوا با حمایت از این طرح مجلس شورای اسلامی از وزارت بهداشت و مشخصاً از طرف دکتر عین‌اللهی وزیر محترم بهداشت، برای راه‌اندازی و اجرای این پروژه های ملی پیگیری خواهیم نمود و بنا داریم هزینه هر شهر را از سرانه کشور، برای اعمال طرح پیشگیری و درمان سرطان پستان زیر نظر تخصصی مرکز سرطان پستان جهاددانشگاهی به انجام می رسانیم.

ضریب اعتماد مردم نسبت به جهاددانشگاهی بسیار بالاست

دکتر چنارانی نماینده مردم نیشابور، ارائه طرح ملی غربالگری زنان در خصوص سرطان پستان را به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پیشنهاد کرد.

وی که بر لزوم غربالگری زنان به خصوص با توجه به آمار بالای سرطان در بین زنان و مرگ و میر ناشی از این بیماری اشاره داشت ،تاکید کرد: با همکاری پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی بزودی طرحی در خصوص غربالگری همه زنان کشور از طرف مجلس شورای اسلامی به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه می گردد.

وی ضمن تاکید بر لزوم حمایت تمامی نمایندگان و تخصیص اعتبارات موجود به این طرح از سهم نمایندگان استان ها وی افزود: پژوهشکده سرطان معتمد با ارائه خدمات تخصصی در حوزه درمان سرطان پستان به بیش از 150 هزار نفر در سال قادراست مشارکت تمامی نمایندگان را برای عملیاتی شدن این طرح جذب نموده و جهاد دانشگاهی در استان ها نیز فعال نماید.

چنارانی ضریب اعتماد مردم را به جهاددانشگاهی بسیار بالا ارزیابی نمود و گفت: این اعتماد بزرگترین سرمایه برای انجام خدمت صحیح و توسعه و ارائه خدمات تخصص حتی به صورت تجاری است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بهترین حامی در حمایت از طرح های درمان

دکتر آریان پور با اشاره با اهمیت اختصاص بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی برای این امر، اضافه کرد: امیدواریم با پیگیری نمایندگان و حمایت خیرین مرکز مشابهی برای درمان تخصصی سرطان در شهر گرگان و یا گنبد افتتاح نماییم برای این امر حمایت نمایندگان محترم به خصوص اعضای محترم فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

در ادامه دکتر فاطمه مقصودی نماینده محترم بروجرد، ایجاد مرکز درمانی تحت پوشش دانشگاهی دانشگاهی کشور در ایجاد پروژه های یاد شده را کمک کننده دانست.
گفتنی است؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی از شهرهای تهران مینودشت، بروجرد، نیشابور در حضور مسئولان جهاد دانشگاهی، از پژوهشکده سرطان معتمد جهاددانشگاهی دیدن کردند و از نزدیک با فعالیت این مرکز آشنا شدند.

گفتنی است، در جلسه بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی از پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، نمایندگان محترم شهر تهران، مینودشت، بروجرد، نیشابور همچنین رئیس جهاددانشگاهی و مسئولین این نهاد اعضاء هیئت رئیسه جهاد دانشگاهی برگزار گردید؛ بر لزوم اهمیت و پرداختن به مسئله پیشگیری، تشخیص و غربالگری سرطان پستان در سطح ملی تاکید شد.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا