ساخت شارژر قابل حمل برای خودروهای برقی

به گزارش سیناپرس، به تازگی یک شرکت بریتانیایی دستگاهی به نام ZipCharge Go را ساخته است که یک شارژر به اندازه چمدان بوده و قرار است در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شود. این سیستم دارای ظرفیت باتری کافی برای یک خودروی الکتریکی با برد حداکثر ۳۲ کیلومتراست که این شرکت ادعا می کند برای میانگین تردد داخل شهری کافی است.

شارژ خودرو با این دستگاه حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد و پس از آن این سیستم می تواند برای شارژ مجدد به یک پریز خانگی متصل شود. گفتنی است این دستگاه در حین شارژ از طریق کابل نوع ۲ به خودرو قفل شده و برای امنیت بیشتر، قابلیت ردیابی دارد. پشتیبانی داخلی 4G این سیستم نیز امکان نظارت از راه دور و برنامه ریزی شارژ را برای کاربران فراهم می کند.

به گزارش سیناپرس، این پاور بانک خودرو همچنین دارای یک اینورتر AC/DC دو جهته برای شارژ دوطرفه بوده و می توان آن را طوری برنامه ریزی کرد که در ساعات ارزان بودن برق و ساعات کم مصرف به طور اتوماتیک شروع به شارژ شدن کند.

در اطراف این پاوربانک خودرو، دارای یک قاب آلومینیومی است که با یک پوسته بیرونی پلاستیک بازیافتی می تواند طیف وسیعی از رنگ ها را شامل شود. دستگیره ها و چرخ های تعبیه شده روی این سیستم، امکان حمل و نقل آسان را فراهم کرده و به کمک طراحی ضد آب این محصول،  می توان در هر شرایط آب و هوایی از آن بهره برد.

گزارش های متعددی نشان می دهد که ناتوانی در شارژ خودرو در خانه دلیل اصلی عدم استقبال خریداران از خودروهای برقی است.به گزارش سیناپرس،  جاناتان کریر، یکی از سازندگان این محصول در این رابطه توضیح داد: «یکی از موانع کلیدی برای جذب گسترده تر خودروهای الکتریکی، مشکلات شارژ خودرو است. 

مترجم: حمید تعالی
منبع: autocar

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا