بزرگترین مزرعه توربین‌ های بادی در چین ساخته می شود

 این مزرعه که قرار است به بزرگترین مزرعه توربین‌های بادی چین در نزدیکی ساحل دریا مبدل شود، حدود ۴۰ کیلومتر طول دارد و در دریای زرد واقع است. قرار است ۱۵۰ توربین بادی غول پیکر در این مزرعه نصب شود.

مقامات چینی می‌گویند در صورت تکمیل این مزرعه امکان تأمین برق مورد نیاز یک میلیون خانوار چینی در سال وجود دارد. این مزرعه که رودونگ نام گرفته با سرمایه گذاری ۱۲ میلیارد یوآنی ساخته می‌شود و بزرگترین مزرعه توربین‌های بادی چین از نظر ظرفیت تولید برق است.

نیروی باد منبع اصلی انرژی تجدیدپذیر در چین است و این کشور در حال ساخت توربین‌های بادی متعدد در مناطق بادخیز در شمال غرب و شرق این کشور است. بر اساس طرح پیشنهادی اداره ملی انرژی، چین قصد دارد سهم انرژی‌های بادی و خورشیدی را از ۱۱ درصد در سال جاری به ۱۶.۵ درصد در سال ۲۰۲۵ افزایش دهد و به انرژی سبز نقش بیشتری بدهد و در عین حال استفاده از زغال سنگ را نیز محدود کند.

با راه اندازی مزرعه بادی رودونگ از میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان ۱.۴۶ میلیون تن در سال کاسته خواهد شد. زیرا مقدار برقی که از طریق آن تولید می‌شود در حالت عادی مستلزم سوزاندن ۵۵۰ هزار تن زغال سنگ است. حل مشکل کمبود برق در شرق چین نیز از این طریق ممکن خواهد بود.

منبع:مهر

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا