مدیا استریمینگ گاز گلخانه ای تولید می کند

به گزارش سناپرس اصفهان به نقل از دیلی میل، شبکه فیلم و سریال نتفلیکس با 209 میلیون کاربر در سراسر جهان، بزرگترین سرویس پخش بی درنگ (مدیا استریمینگ) در جهان است و افراد زیادی علاقه مند تماشای فیلم و سریال های به روز  از این شبکه هستند.
یک گزارش هشدار می‌دهد که انتشار کربن توسط طرفدارانی که یک ماه 10 برنامه برتر سایت نتفلیکس را تماشا می‌کنند، معادل بیش از 746 میلیون مایل رانندگی با خودرو شاسی بلند است.
مدیا استریمینگ ، تکنیکی است که به وسیله آن می توان یک فایل چند رسانه‌ای مانند صدا و یا تصویر ویدیویی را بدون این که احتیاج به دانلود همه فایل باشد، بر روی اینترنت به صورت لحظه ای از نقطه زمان مورد درخواست مشاهده کرد. به عبارت دقیق تر برای مشاهده یک ویدیو معمولی، بایستی ابتدا کل فایل در سیستم بارگزاری شده و سپس نمایش داده شود. اما ویدئو استریمینگ به شما اجازه می دهد که محتوا را قبل از اینکه تمام فایل دانلود شود مشاهده کنید.
یوتیوب نیز باعث انتشار دی اکسید کربن زیادی در سال است و این میزان از گازهای گلخانه ای تولیدی در شهر گلاسکو نیز پیشی گرفته است.
مدیا استریمینگ تأثیر منفی بر محیط زیست دارد زیرا نیازمند نیرویی برای انتقال داده است که بخش بزرگی از آن توسط منابع انرژی تجدید ناپذیر مانند گاز و زغال سنگ تولید می شود و منجر به تولید گازهای گلخانه ای مضر می‌شود.
برای اینکه کاربران بتوانند محتوا را در نتفلیکس و سایر سرویس‌های استریم تماشا کنند، داده‌ها باید از طریق شبکه‌ای از کابل‌ها، روترها و مراکز داده عبور کنند و این جابه جایی داده، نیازمند برق با توان 7/24 وات است که باعث نگرانی های روز افزون درباره محیط زیست و گیاهان شده است.
لایو استریمیگ سبز سازمانی است که برای بررسی نگرانی‌های فزاینده در مورد بررسی اثرات لایو استریمینگ ایجاد شده است این سازمان درباره خطرات محبوبیت روز افزون سرویس‌های استریم بر سیاره زمین هشدار می دهد و در تلاش است تا راهکارهایی در این خصوص بیندیشد.

مترجم: هاجر غفاری

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا